۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۰

استاندار کرمانشاه:

راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت تکلیف کاری اداره ورزش و جوانان است

راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت تکلیف کاری اداره ورزش و جوانان است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت مساله جمعیتف گفت: راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت تکلیف کاری اداره ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد: مسئله خانواده، افزایش جمعیت و جوانی جمعیت، موضوعات بسیار مهم و سرنوشت سازی برای جامعه ما هستند و اگر این موضوع جدی گرفته نشود ممکن است جامعه ما گرفتار بحران جمعیتی شود.

وی افزود: بسیاری از کشورهای غربی با مهاجرت پذیری و جمعیت عاریه ای، بحران کاهش جمعیت خود را پنهان کرده‌اند و ما برای اینکه کشور دچار این سرنوشت نشود باید در این زمینه کوشا باشیم.

استاندار کرمانشاه مسئله جوانی جمعیت را یک اولویت مهم و قطعی دانست و تصریح کرد: مجموعه تسهیلات و کمک‌های مالی و اعتباری که به این حوزه اختصاص می‌یابد باید با رویکردی عالمانه و متناسب با شرایط امروز توسط مجموعه بانکی جمع بندی شود و یک برنامه مناسب و عملیاتی برای این حوزه تدوین و در نشست بعدی ارائه شود.

وی بر تسهیلگری و شفاف سازی در روند ثبت نام تسهیلات مرتبط با حوزه جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: کارایی سامانه‌های ثبت نام باید به صورت کارشناسی بررسی شود و در صورت لزوم یک پنجره واحد برای هر حوزه طراحی شود.

صحرایی همچنین تاکید کرد: ادارات پشتیبان در حوزه افزایش جمعیت مانند بهزیستی، اوقاف، کمیته امداد، ورزش جوانان و ستاد اجرایی باید تا هفته آینده یک سند مشترک تدوین کنند و آن را مبنای همکاری با یکدیگر قرار دهند.

استاندار کرمانشاه به ضرورت پیوست رسانه‌ای فعالیت‌های مرتبط به جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: صدا و سیما باید کارها، فعالیت‌ها و مشوق‌های این مجموعه‌ها را برای مردم اطلاع رسانی کند تا خانواده‌ها از امکانات و تسهیلات بهره مند شوند.

وی ایجاد خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه را یکی دیگر از اولویت‌های استان برشمرد و گفت:

طرحی که دانشگاه رازی در این زمینه اجرا کرده می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر دانشگاه باشد.

صحرایی ادامه داد: اغلب دانشگاه‌ها از زمین مازاد برخوردارند و می‌توانند با گرفتن تسهیلات، امکان ساخت خوابگاه برای متأهل ها را راه اندازی کنند.

وی راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت در استان را یک تکلیف کاری برای ورزش و جوانان دانست و گفت: این اتاق با رصد به روز تغییرات جمعیتی، آمارهای ازدواج و میزان تولدها با برش‌های شهرستانی، می‌تواند به برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه کمک کند.

کد خبر 6103781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha