۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱

استاندار البرز:

برنامه جامعی برای رسیدن به صادرات ۲ میلیارد دلاری ارایه شود

برنامه جامعی برای رسیدن به صادرات ۲ میلیارد دلاری ارایه شود

کرج- استاندار البرز گفت: اتاق بازرگانی البرز برنامه جامعی برای رسیدن به صادرات دو میلیارد دلاری ارایه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: از ابتدای سال جاری نسبت به راه اندازی این قرارگاه با کمیته‌های تخصصی اقدام شده و اکنون به مرحله تصمیم سازی و تصمیم گیری ذیل اهداف تعیین شده رسیده‌ایم.

استاندار البرز مطرح کرد: اخیراً هیأت وزیران، راه اندازی کارگروهی ویژه با همین عنوان را ابلاغ کرده‌اند، از این رو جای خرسندی دارد که در این راستا از سایر استان‌ها پیشی گرفته‌ایم و می‌توانیم قرارگاه را بر مبنای این تصویب نامه دنبال کنیم. اهداف و برنامه‌ها مشخص است و باید در تلاش باشیم که مصوبات با سرعت به مرحله اجرا برسد و نمود عینی پیدا کند.

عبداللهی افزود: تک تک کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را با زمانبندی و ترسیم افق نهایی، ارائه دهند و بر این اساس هر هفته گزارشی از روند امور داشته باشند. اتاق بازرگانی البرز نقش بسیار مهمی در این قرارگاه ایفا می‌کند و باید برنامه خود مبنی بر نیل به صادرات دو میلیارد دلاری را ارائه دهد و موانع موجود بر سر این راه را مطرح کند تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گفته وی، البرز ظرفیت‌های بسیاری در تولید صادرات محور دارد بنابراین اتاق بازرگانی باید در رایزنی‌ها و ایجاد ارتباط با سفرا به ویژه در کشورهای همسایه، اهتمام بیشتری داشته باشد. ایجاد انواع مشوق‌ها در زمینه‌های مختلف همچون مالی، تسهیل در اخذ مجوزها و … برای مشارکت مردم در اقتصاد از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 6104223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha