۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان:

باد و باران اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش ۵ درجه‌ای دما

باد و باران اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش ۵ درجه‌ای دما

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از آغاز فعالیت موج ناپایدار در نیمه غربی و فراگیر شدن آن در شمال و مرکز استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز آسمان استان به صورت صاف و در ساعات عصر و شب افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: از فردا دوشنبه تا روز پنجشنبه به دلیل گذر امواج ناپایدار، افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در سطح استان و در نواحی شرقی اصفهان تند باد لحظه‌ای و گردوخاک محلی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه انتظار می‌رود.

به گفته وی در نواحی غربی، شمالی و تا حدودی مرکز استان طی روز دوشنبه شرایط رگبار بهاری و رعدوبرق وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: وقوع ناپایداری همرفتی رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ نیز در نقاط مستعد غرب، مرکز و شمال استان به ویژه شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، برخوار (دولت آباد)، سمیرم، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نطنز، نجف آباد را طی روز دوشنبه فرا می‌گیرد.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، مهاباد با بیشینه دمای ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6104266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha