۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰

استاد حوزه علمیه قم:

حرم بانوی کرامت حرم همه ائمه اطهار(ع) است

حرم بانوی کرامت حرم همه ائمه اطهار(ع) است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: در برخی روایات نقل شده حرم حضرت معصومه (س) حرم همه ائمه اطهار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی ظهر یکشنبه در آئین خطبه خوانی بانوان اظهار کرد: امتیازات و کمالی که به انسان منصوب پیدا می‌کند، بنابر بر آیات شریف قرآن به دلیل پیشه تقوای الهی است و هیچ فرقی بین مرد و زن نیست.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: خداوند متعالی به معصومین و حضرت معصومه (س) شئون ولایی، تکوینی، اجتماعی و تاریخی را اعطا کرده است ضمن اینکه فقط سه امامزاده هستند که از معصوم زیارت دارند و آنان حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و بانوی کرامت می‌باشند.

حجت‌الاسلام مؤمنی ابراز کرد: در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) اذن ورود هم توسط معصوم بیان شده و آدابی دارد که این زیارت‌نامه در بالاسر، روبه‌قبله و به‌صورت ایستاده قرائت شود و در ابتدای آن ۳۴ الله‌اکبر ۳۳ سبحان‌الله و ۳۳ الحمدلله خوانده شود.

وی عنوان کرد: حضرت معصومه (س) از مقام شفاعت برخوردار است و امام صادق (ع) در این خصوص می‌فرماید که شیعیان من به شفاعت این بانو جمیعاً وارد بهشت می‌شوند.

حجت‌الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: حرم حضرت معصومه (س) حرم همه ائمه اطهار است و این موضوع در برخی روایات نقل شده است ضمن اینکه در زیارتنامه ایشان هم مشهود است.

کد خبر 6104449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha