۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۲

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه:

قرآن کریم برطرف کننده نیازهای فکری و زندگانی است

قرآن کریم برطرف کننده نیازهای فکری و زندگانی است

تبریز- رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: قرآن کریم برطرف کننده نیازهای فکری و زندگانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی عباسی در مراسم ششمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در تبریز، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت ولادت با سعادت فاطمه معصومه سلام الله علیها، هدایت‌ها و حمایت‌های آیت الله آل‌هاشم؛ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از این همایش را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: از همه مسئولان و مدیران بخش‌های اداری، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی استان تقدیر می‌کنم که هر یک به سهم خود در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این همایش نقش آفرینی نمودند.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای، قرآن کریم را به عنوان تنها کتاب خالص و بی‌شک و شبهه الهی برای هدایت بشر که امروز در دست ما است دانست و اظهار داشت: قرآن کریم کتاب مبین و برطرف کننده نیازهای فکری و عملی انسان است و انسان را به راه‌های سلامت اجتماعی هدایت می‌کند.

آیت الله دکتر عباسی با تأکید بر اینکه سالم‌ترین زندگی در سایه عمل به قرآن کریم به دست می‌آید، اظهار داشت: قرآن کریم قواعد زندگی پاک و معنوی را به انسان می‌آموزد. سبک زندگی و فرهنگ و تمدن الهی و معنوی بر اساس تمسک به قرآن دست یافتنی است.

وی اندیشه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب که در سایه‌سار تلمذ در محضر قرآن بدان دست یافته را از دیگر محورهای این همایش دانست و اظهار داشت: اندیشه‌های قرآنی و تفسیر و برداشت و روایت امام خامنه‌ای از قران کریم به عنوان یک حکیم الهی و پرچمدار احیای تمدن نوین اسلامی بسیار راهگشاست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز هم فعالیت‌های بیشتری برای عرضه اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب لازم است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم ارائه دهنده نظام زندگی است و توجه به اینکه قرآن گنجینه‌ای برای ارائه نظام حیات بشر است، بسیار مهم و ضروری است. در یکی دو قرن اخیر بیش از گذشته به این ادبیات نظام سازی توجه شده است.

وی به تفاوت تفاسیر پیشین قرآن با تفاسیری چون المیزان اشاره نمود و ابراز داشت: نگاه تفسیر المیزان نشان دهنده اهمیت استخراج نظامات زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حکمرانی از آموزه‌های قرآنی است. این نظام سازی ها در قرن اخیر مورد توجه اندیشمندانی که در خدمت به ساحت قرآن فعالیت می‌کردند، قرار گرفته است.

آیت الله عباسی بازشناسی اندیشه قرآنی علامه طباطبایی و شاگردان ایشان از جمله امام خامنه‌ای، شهید مطهری و استاد علامه مصباح را بسیار مهم توصیف نمود و ابراز داشت: توجه به موضوع نظام سازی در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری بسیار مهم است.

وی جهان‌بینی را اصلی‌ترین بنیاد یک تمدن دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ضمن ارائه جهان‌بینی تمدن ساز، تمام مباحث را با حیات اجتماعی بشر، مرتبط ساخت و حتی در موضوع عبادت و رابطه انسان با خداوند به عبودیت جمعی که جامعه‌ای در مسیر عبودیت خدا حرکت کند تصریح می‌کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب، عبادت و عبودیت فقط یک پدیده و عمل فردی نیست و بر این اساس جامعه‌ای اسلامی است که در مسیر عبودیت الهی حرکت کند. در موضوع نبوت هم ایشان به بعثت اجتماعی اشاره می‌کنند.

وی به تبیین فرازهایی از مباحث توحید، نبوت، ولایت و امامت در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب پرداخت و ابراز داشت: مسئله امروز بشر مسئله تمدن است. جهان ما در دوره افول تمدن مادی غربی و صعود تمدن الهی و معنوی است. ارائه این تمدن معنوی آرمان بلند انقلاب اسلامی است.

آیت الله عباسی ارائه یک تمدن الهی و معنوی به بشر را از آثار و برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی نه فقط به جهت مسائل سیاسی، بلکه مهمتر از آن به خاطر خوف از زوال تمدن مادی است که هیچ رقیبی را تحمل نمی‌کند. آرمان بلند تمدنی انقلاب اسلامی عرضه این تمدن نوین است. به لطف الهی و با هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ملت ما پیشگامی و پیشتازی در عرضه این الگوی مدنیت جدید را به دست گرفته و منشأ اصلی دشمنی‌ها با این انقلاب الهی در همین نکته است.

کد خبر 6104656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha