۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع):

کنگره جهانی حضرت رضا با محوریت برقراری عدالت در سطح جهان است

کنگره جهانی حضرت رضا با محوریت برقراری عدالت در سطح جهان است

مشهد- دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با محوریت نگاه تمدنی امام رضا (ع) و با تاکید بر کلیدی ترین آرزوی جهان یعنی عدالت برای همه و ظلم به هیچکس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا عاملی صبح دوشنبه در افتتاحیه کنگره بین المللی امام رضا (ع) به تاریخچه کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۲ چهار کنگره با عمق و عظمت برگزار شد و کنگره پنجم بعد از سی سال از کنگره چهارم، به همت تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) ادامه داد: سال ۱۴۰۰ کلید کنگره پنجم خورد و در طی یک سال و نیم برای این کنگره ۵۰ پیش نشست در سطح ملی و جهانی برگزار شد. ۱۷ پیش نشست در کشورهایی چون آمریکای لاتین، غرب آسیا، آمریکا، آفریقا و اروپا و ۳۳ پیش نشست ملی نیز برگزار شده است.

وی افزود: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با محوریت نگاه تمدنی امام رضا (ع) و با تاکید بر کلیدی ترین آرزوی جهان یعنی عدالت برای همه و ظلم به هیچکس برگزار می‌شود.

عاملی تصریح کرد: عصر ما، عصر توسعه ارتباطات و جهانی شدن است و طبق قانون نیوتن همانگونه که بر ما می‌گیرد بر دیگران هم خواهد گذشت و اگر بر خود خوب بدانید بر دیگران هم خوب خواهد گذشت و اگر بر خود بد بخواهیم، بر دیگران هم بد خواهد گذشت.

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) خاطر نشان کرد: عدالت در همه ابعاد زندگی کنونی نظیر فرهنگ، سیاست و حتی اجتماع و اقتصاد نیز دخیل است. خداوند در قرآن بر امر احسان تاکید دارد؛ از این رو باید عدالت و نوع دوستی نیز در جامعه جاری و ساری باشد.

وی ادامه داد: عدالت پیوند وسیعی با حقیقت دارد؛ اما با این وجود امروز شاهد بزرگترین ظلم‌ها در غزه هستیم و بدترین و فجیع‌ترین جنایات علیه بشر در آن رخ می‌دهد و بر پیکره فلسطین زخم‌های دردناکی زده می‌شود و طبق آمار بیش از ۹۰ درصد از مردم غزه در ناامنی به سر می‌برند و کودکان و زنان کشتار می‌شوند.

عاملی با اشاره به آمار نا امنی و نبود آب سالم، مسکن و شرایط نابسامانی بسیاری از انسان‌ها در جهان بر اهمیت ترویج نگاه تمدنی امام رضا در خصوص «عدالت برای همه و ظلم به هیچکس» تأکیدی دوباره کرد و گفت: کنگره جهانی امام رضا (ع) در تلاش است این اندیشه تمدنی و اصلی و راهگشا را به عنوان راه حل اصلی و مؤثر برای ترویج عدالت و نفی ظلم در عرصه جهانی تبیین و ترویج داده و به معرفت شناسی در این خصوص برسد.

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) افزود: در طی اختتامیه دو روزه این کنگره ۸۰ مقاله محوری ارائه و ۲۰ نشست نیز به انجام خواهد رسید.

کد خبر 6104933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha