۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

اداره‌کل هواشناسی استان کرمان:

طوفان شن و ریزگردها کرمان را فرا می گیرد

طوفان شن و ریزگردها کرمان را فرا می گیرد

کرمان_اداره‌کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه ای ازصدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای انتقال ریزگردها و بروز پدیده گرد و خاک در مناطقی از این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است از امروز (دوشنبه) تا پایان هفته جاری وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه غربی، شمال و برخی از مناطق جنوب استان پیش بینی می‌شود، بنابراین انتقال ریزگردها، کاهش کیفیت هوا، کاهش میزان دید افقی و افزایش غلظت غبار در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

بر اساس این هشدار، در اثر بروز پدیده گرد و خاک در مناطق مذکور احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، سقوط اشیا و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

این هشدار همچنین به احتیاط در ترددهای جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و عدم سم و محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم (هدف از نصب قیم در کنار گیاه این است که به رشد عمودی (حالت ایستاده) گیاه کمک کرده و از گیاه در مقابل ضرباتی چون وزش باد شدید، سنگین شدن شاخ و برگ در صورت رشد کم ساقه و … محافظت کند) برای نهال‌ها توصیه کرده است.

طبق این اطلاعیه، همچنین از روز سه شنبه تا روز جمعه ضمن افزایش ابر وقوع رگبار باران در برخی از مناطق شمال، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان کرمان محتمل است.

کد خبر 6105126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha