۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

شیب تند کاهش جمعیت در البرز ملایم شد

شیب تند کاهش جمعیت در البرز ملایم شد

کرج- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: شیب تند کاهش جمعیت در استان البرز ملایم شده و سرعت روند کاهشی موالید به نسبت ۲.۸۰ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی به مناسبت هفته ملی جمعیت گفت: با اقداماتی که در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت انجام و حمایت‌هایی که از این موضوع شد، شیب تند کاهش جمعیت در استان البرز ملایم شده و سرعت روند کاهشی موالید به نسبت ۲.۸۰ کاهش یافته اما همچنان باید با اجرای برنامه‌های سازمان یافته تلاش کنیم روند کاهشی جمعیت در استان متوقف شود و شاهد رشد جمعیت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: بخش سلامت برنامه‌های خود را در ترویج زایمان طبیعی و ایمن، درمان زوج‌های نابارور، پیشگیری از ناباروری و سقط جنین، تحکیم بنیان خانواده و تقویت هویت مادری، ترویج ازدواج بهنگام، آسان و پایدار و اجرای منشور کرامت مادری و … تقویت می‌کند.

وی گفت: دو مرکز درمان ناباروری با تعرفه دولتی در بیمارستان‌های کمالی و امام جعفر صادق (ع) در سطح سه و دو و یک مرکز حمایتی تحت عنوان نفس با هدف نجات فرزندان سقط در استان راه اندازی شده است.

صیادی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم عادی، دانشجویان، اساتید، کارکنان ادارات، دانش آموزان و … در قالب برنامه‌های مختلف آموزش‌های لازم در خصوص برنامه‌های جوانی جمعیت را دریافت کرده اند.

کد خبر 6105298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی فتحی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      بیمارستان کودکان در کرج واستان البرز در شان مردم این استان نیست