۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰

منتظرالمهدی:

پلیس و جامعه یک بَطن و یک پِیکر هستند

پلیس و جامعه یک بَطن و یک پِیکر هستند

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به مطالبه به حق مردم از پلیس در تأمین امنیت عمومی گفت: پلیس و جامعه یک بَطن و یک پِیکر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در بیست و ششمین همایش دو روزه معاونین فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی با تاکید بر اینکه معاونین اجتماعی سرانگشتانِ ارتباط پلیس با بدنه جامعه هستند؛ افزود: شما به عنوان رابط فراجا با ۸۹ میلیون شهروند ایرانی وظیفه خطیری در جهت آگاه سازی اذهان جامعه از مأموریت‌های خُرد و کلان پلیس دارید.

سردار منتظرالمهدی، تشریک مساعی، اِشراف اجتماعی و تلاش بیشتر برای گفتمان سازی تأمین امنیت با همیاری و مردم یاری … را از اهداف این همایش عنوان نمود و گفت: علاوه بر حوزه حقیقی لازم است تا در فضای مجازی نیز پاسخگوی سوالات، ابهامات، شبهات، انتقادات و… مردم باشیم؛ کنشگریِ به موقع، مسئولانه و به دور از خطا را در همه سکوها و شبکه‌های اجتماعی مد نظر داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با تاکید بر اینکه پلیس و جامعه یک بَطن و یک پِیکر هستند، افزود: خوب می‌دانیم که مطالبه مردم از پلیس در تأمین امنیت عمومی به حق است و ما در این زمینه کوتاهی نکرده و از پای نمی‌نشینیم.

به گفته وی تشکیل باشگاه دانش آموزی با هدف پیشگیری، آموزش، مصون سازی و در نهایت تربیتِ شهروندان مسئول و قانون پذیر از جمله اقدامات نوآورانه و پیش دستانه فراجا در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

برقراری، بسط، تقویت و ارتقا ارتباطات با حوزه‌های مختلف اجتماعی، دانشجویی، طلاب، نخبگان، خِبرگان، اساتید و … نیز از دیگر اولویت‌های مأموریتی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس است که سردار منتظرالمهدی به آن اشاره کرد.

وی رصد آسیب‌های اجتماعی و نگاه پیش کنشگری حوزه فرهنگی و اجتماعی فراجا و همچنین تاکید بر تقویت اثربخشی مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس در حل و فصل چالش‌های خانوادگی و منازعات اجتماعی را از اقدامات مطلوب و شایسته اخیر سازمان بزرگ و امنیت ساز فراجا به ویژه در حوزه اجتماعی استان‌ها اعلام کرد.

سخنگوی پلیس افزود: شناخت جامعه و چگونگی همراه سازیِ مشارکتِ مردم در به ثمر نشستن مأموریت‌های پلیس کاملاً ضروری است که نبایستی از آن غافل شد.

وی تصریح کرد: توسعه مردم یاری و استفاده از همکاری عموم شهروندان در نظم و امنیت عمومی، افزایش تعامل و همکاری جامعه فرهنگی و اجتماعی فراجا و صد البته توجه جدی به نسل نوجوان و جوان برای ارتباط مؤثر با بخش‌های فرهنگی و ایجابی فرماندهی انتظامی از حوزه‌های مهمی است که فراجا از آن غافل نشده و گام‌های مؤثری برداشته است.

کد خبر 6105319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha