۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۲۸

گزارش خبری؛

تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی توسعه ورزش همگانی و روستایی

تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی توسعه ورزش همگانی و روستایی

تبریز- نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور با حضور علیرضا کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی، علی خلیلی رئیس فدراسیون همگانی، ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان، یعقوب هوشیار شهردار و پرویز هادی رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز و جمعی از مسئولین استانی و کشوری امروز دوشنبه در تبریز برگزار شد.

علیرضا کلانتری در نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور در تبریز با اشاره به تدوین برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور افزود: در ۲ سال گذشته بر روی این برنامه ملی کار انجام شده و پس از بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه ورزش همگانی در کشور، تصویب شده است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی با اشاره به اینکه تصویب کلیات سند پیشرفت ورزش کشور، خاطرنشان کرد: این سند آغازی است بر پایان بی برنامگی در ورزش کشور است و اولویت اصلی این سند، ورزش همگانی و مردمی سازی و رایگان سازی ورزش است و در این راستا دستگاه‌های مختلفی مانند وزارتخانه آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت ورزش و جوانان همکاری می‌کنند.

کلانتری با بیان اینکه اقدامات هوشمندانه شهردار تبریز و مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، تبریز را لبریز از نشاط و سرزندگی کرده، اظهار داشت: تمام برنامه ریزی های انجام شده در برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی کاملاً خانواده محور بوده و در آن تلاش می‌شود حداکثر خلاقیت، ابتکار و نوآوری به کار گرفته شود تا این طرح برای همگان جذاب باشد.

حبیب ستوده نژاد ضمن خیر مقدم به مهمانان این همایش افزود: تبریز با دارا بودن نیمی از جمعیت استان آذربایجان شرقی به همت شهرداری تبریز برنامه‌های متنوع ورزش همگانی را در طول سال برگزار برگزار می‌کند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان داشت: صبح یکشنبه در تفرجگاه ائل گولی تبریز شاهد ورزش صبحگاهی توسط گروه‌های ورزش همگانی بودیم و همچنین عصر همان روز در پارک باغشمال تبریز برنامه‌های فرهنگی و ورزشی هیأت همگانی استان را از نزدیک نظاره گر بودیم و صبح امروز دوشنبه در کوه عون ابن علی بعد از غبارروبی مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس شاهد ورزش صبحگاهی گروه‌های ورزشی در نزدیک داغ گولی (تفرجگاه عینالی) بودیم.

یعقوب هوشیار در این نشست افزود: در توسعه اکثر کلانشهرهای دنیا ورزش از جایگاه مهمتری برخوردار است و تصمیم گیران شهری و استانی و حتی کشوری در این خصوص برنامه‌های مثبتی دارند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه ورزش همگانی در موضوع توسعه شهری خیلی برجسته است، عنوان داشت: شخصاً از آقای ستوده نژاد مدیرکل محبوب ورزش و جوانان استان و همچنین حضور پهلوان پرویز هادی قهرمان کشتی در شورای اسلامی شهر تشکر می‌کنم که در برنامه ریزی های ورزشی شهر تبریز تأثیر گذار هستند.

هوشیار اذعان داشت: به دلیل الگوهای بد جامعه دچار فقر حرکتی و به دنبال آن شاهد انواع بیماری‌ها در بین شهروندان هستیم که هم از لحاظ روحی و هم جسمی اتفاقات ناگواری را به دنبال دارد.

وی در مورد توسعه ورزش یادآور شد: با برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی در چند رشته و شعار "۵۲ هفته ورزشی با شهرداری" در طول سال به دنبال افزایش سرانه ورزش شهر تبریز حتی افزایش ۲۵ سانتی متر هستیم. شهردار اظهار داشت: سعی می‌کنیم پیوست‌های ورزشی شهر تبریز را دنبال کنیم و در این راه انتظار داریم دیگر نهادهای دولتی نیز در کنار وزارت ورزش کمک کنند تا با تجمیع امکانات ادارات از ظرفیت‌های ورزشی شهر بهره ببریم.

هوشیار با اشاره به حضور ۱۲۰ هزار نفری هواداران تراکتور در بازی‌های خانگی این تیم فوتبال اذعان کرد: این پتانسیل ارزش بالایی دارد و باید با برنامه ریزی مدون این علاقه مندان را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای ۱۰ هزار نونهال و نوجوان تبریزی خدمات ورزشی ارائه کردیم و امسال سعی داریم این این آمار را به ۲۰ هزار نفر افزایش بدهیم و حتی چند رشته جدید نیز به برنامه‌های ورزش تابستانه شهرداری تبریز اضافه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز در این نشست افزود: معتقد هستم ورزش‌های همگانی مکمل ورزش قهرمانی می‌باشد و هیچ وقت از یکدیگر جدا نیستند.
پرویز هادی یادآور شد: هر نوع هزینه و برنامه ریزی در ورزش همگانی منجر به پیشرفت ورزش قهرمانی نیز خواهد شد.
هادی با انتقاد از اینکه خیلی از مدیران مفهوم ورزش همگانی را فقط در پیاده روی و کوه روی می‌دانند، اذعان کرد: با ترویج فرهنگ ورزش همگانی می‌توانیم جلوی فقر حرکتی و عدم تحرک فرزندان و بزرگسالان را بگیریم.
رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز از افزایش ۵۰ درصدی بودجه ورزشی شهرداری در سال ۱۴۰۳ خبر داده و افزود: به همت شهرداری تبریز یک سالن ورزشی ۱۵ هزار نفری احداث خواهد شد.
در حاشیه این نشست ملی، از یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز، پرویز هادی رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز که در برگزاری رویدادهای ورزشی استان همکاری گسترده‌ای با اداره کل ورزش و جوانان استان داشتند و همچنین محسن مولایی مدرس محتوی سازی و بازاریابی در ورزش با اهدا لوح تقدیر تجلیل ویژه بعمل آمد.
نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور از ۲۲ الی ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است.
کد خبر 6105660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha