۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵

مسوولیت «روابط عمومی» ارگان‌ها چیست؟

مسوولیت «روابط عمومی» ارگان‌ها چیست؟

یک کارشناس صنعت هوایی گفت: انقلاب ارتباطات در یک دهه اخیر در جهان باعث شده که هیچ ارگان و سازمانی نتواند بدون در نظر گرفتن چالش‌های عصر ارتباطات به بقا خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا بزمی کارشناس صنعت هوایی در یادداشت اختصاصی به مهر، نوشت: متداول‌ترین سوالی که در داخل و خارج هر سازمان از ما می‌شود همین سوال است سوالی که گاهی با کنایه همراه است!

انقلاب ارتباطات در یک دهه اخیر در جهان باعث شده که هیچ تشکیلاتی نتواند بدون در نظر گرفتن این چالش به بقا خود ادامه دهد. حضور بلاتوقف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره مردم و نگاه منتقدانه مردم به خدمات اجتماعی ،نقش روابط عمومی‌ها را پر رنگ تر کرده. وجود فرم‌های نظرسنجی دیجیتال باعث شده ، مردم بیشتر به خدمات دریافتی توجه کنند. تشکیل باشگاه مشتریان ، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از بازخوردهای ارتباطات نوین محسوب می‌شود.

وجود رقابت و گوناگونی ارائه خدمات، نیاز صاحبان صنایع و خدمات را بر آن داشته که مشتریان خود را صیانت کنند، به عنوان مثال در صنعت هوانوردی غیر نظامی در کشور ایران که تا پانزده سال پیش بیش از سه برند دیده نمی‌شد، امروزه با بیش از سی شرکت هواپیمایی روبرو هستیم.

به طور کلی روابط عمومی وظیفه همگون سازی خدمات ارائه شده با نظرات و خواسته‌های مشتریان را به عهده دارد، در این بازار نابسامان فضای مجازی و وجود بلاگرهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ ای و انتشار اخبار به درست و نادرست در کسری از ثانیه با تعداد زیادی مخاطب از چالش‌های موجود در روابط عمومی‌ها می‌باشد.

امروزه روابط عمومی محل اختفا اخبار نیست، روابط عمومی جایگاهی است برای پاسخ گویی به کمبودهای خدمات ارائه شده و نمایش مثبت و پررنگ خدمات هر سازمان به مشتریان. تصمیمات مدیریتی کلان از طریق فیلتر روابط عمومی به صلاحدید و منافع شرکت‌ها در اختیار مخاطبان درون و بیرون سازمانی قرار می‌گیرد، انباشت خبرها چه مثبت چه منفی باعث می‌شود به مرور زمان پایه‌های هر تشکیلات متزلزل شده و بازخورد منفی در ذهن مخاطب ایجاد شود.

به بهانه روز روابط عمومی، ضمن تبریک به تمامی همکاران حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه یادآور می‌شویم که هم قسم باشیم به قسمی که یاد کردیم در زندگی خبری و حرفه‌ای خود که از انتشار اخباری نا مطمئن و غیر ضروری به بهانه دیده شدن پرهیز کنیم.

کد خبر 6107263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha