۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲

نماینده ولی فقیه در مازندران:

زنده بودن حج به ولایت است

 زنده بودن حج به ولایت است

ساری- نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: زنده بودن حج به ولایت است و حج بدون ولایت فاقد روح است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل حج و زیارت و کارگزاران حج استان، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: بزرگترین نعمت توفیق زائر بودن و به‌ویژه حضور در کنار امام زمان (عج) برترین حاجی و مظهر ولایت در نیمه روز عرفه است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه حج یک خزانه از انواع نعمات، برکات و انوار است، تاکید کرد: حج، اهمیت کعبه، خانه خدا و قبله است و کفار با ما روی دو چیز می‌جنگند، یکی به‌خاطر راه و روش و دیگری ناخرسندی از قبله و آئین و امروز هم جنگ، جنگ آئین و قبله است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با بیان اینکه حج باید حج به‌روز و زنده باشد نه حج مرده و گذشته، تاکید کرد: زنده بودن حج به ولایت و زنده بودن هر عبادتی ولایت است، حج بی ولایت فاقد روح است و به فرموده امام صادق (ع) و امام سجاد (ع) حج شیعه، ارتباط با ولایت است.

امام جمعه ساری همچنین یادآور شد: ولایت در زمان پیغمبر (ص) را هم باید ادامه دهیم و امام زمان (عج) ولایت را به نایب خود واگذار کرده یعنی مقام معظم رهبری که امروز پرچمدار ولایت است، پس خط خودمان را مشخص کنیم که در خط شیعه انگلیسی و خلاف مسیر ولایت نباشیم.

این مسئول تاکید کرد: شیاطین امروز را باید بشناسید و سنگ بزنید و امروز بدانیم شیطان و ابراهیم زمان چه کسانی هستند زیرا دشمن نسبت به حجِ زوارِ انقلابی و مقاومتی وحشت دارد و از حج منهای اینها نمی‌ترسد.

وی تاکید کرد: دشمن‌شناسی ما باید به‌روز باشد و ما می‌خواهیم حجی ابراهیمی، توحیدی، بت‌شکنی به جای آوریم.

کد خبر 6107592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha