۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴

رییس حوزه هنری استان زنجان:

چشم‌انداز اصلی«تئاتر بچه‌های مسجد» توجه به مباحث تربیتی است

چشم‌انداز اصلی«تئاتر بچه‌های مسجد»  توجه به مباحث تربیتی است

زنجان-رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: چشم‌انداز اصلی«تئاتر بچه‌های مسجد» توجه به مباحث تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر نعمتی در آئین اختتامیه همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با بیان اینکه چشم‌انداز اصلی «تئاتر بچه‌های مسجد» توجه به مباحث تربیتی است، گفت: در تئاتر بچه‌های مسجد دنبال این هستیم که نسل جدیدی از هنرمندان و استعداد جدید را در مناطق، محلات و مساجدی که هستند را کشف و جذب کنیم.

وی با اشاره به ضرورت آموزش استعدادهای جذب شده در ادامه اجرای برنامه‌هایی همچون بچه‌های مسجد، اظهار کرد: چشم‌انداز اصلی در مسیر اجرای بچه‌های مسجد برنامه‌های فرهنگی توجه به مباحث تربیتی است. در این برنامه‌ها به دنبال اجرای حرفه‌ای نیستم بلکه هدف نهایی چیز دیگری است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه استعدادهای شناسایی شده در برنامه تئاتر بچه‌های مسجد شناخت و تربیت نیروهای تازه نفس برای آینده سینما و تئاتر است، ادامه داد: امسال در جریان برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استعدادهای خوب در اجراها، رشد و ارتقا در بازیگران را شاهد بودیم.

نعمتی با اشاره به دوره کوتاه مدت تربیت مربیان، اضافه کرد: باعث افتخار است که اجراهای خوب و قابل دفاع را شاهد بودیم که حرفی برای گفتن در آینده سینما و تئاتر این مملکت دارند.

وی با بیان اینکه همواره مساجد جزو مکان‌های مؤثر و تأثیرگذار در مسیر تاریخ بوده‌اند، ابراز کرد: در همه دوره‌ها به‌خصوص دروان دفاع مقدس مساجد نقش حیاتی داشتند؛ در بحران‌ها بچه‌های مسجدی که در واقع خود مردم هستند به میدان می‌آمدند و در تئاتر بچه‌های مسجد نیز همین مسئله مدنظر بود که بازیگران دورهم جمع شده و جهادی و دلی کار کنند.

نعمتی با بیان اینکه نگاه‌مان مسئله‌مند است، گفت: این نگاه مسئله‌محوری در بخش هنرهای تجسمی و شعر، ادبیات و… همواره اولویت ما بوده است؛ چراکه نگاه مسئله و هدف‌مند حائز اهمیت است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه اگر هنر برای مردم نباشد ماندگاری و اثرگذاری ندارد، تصریح کرد: هنر از مردم، با مردم و برای مردم است. وقتی مردم در هنر نقشی نداشته باشند می‌توان گفت که موفق نشده‌ایم.

نعمتی با اشاره به برگزاری تئاتر بعد از نماز و اجراهای کاملاً مردمی و تأثیرگذاری آن، تشریح کرد: شاید یکی از معضلات و مشکلات اصلی تئاتر و نبود توسعه آن مشکل متن است یعنی در متون نمایشی مشکل داریم. امسال تلاش بر این بود که کارگاه‌های نمایشنامه نویسی و شورای تئاتر بچه‌های مسجد را در حوزه هنری تشکیل دهیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، با اشاره به اهمیت تولید متون جدید با نگاه مسئله‌مند و طی کردن مرحله نوشتن و اجرا، اذعان کرد: در نظر داریم متن‌ها توسط خود بچه‌ها تولید و اجرا شود.

وی با اشاره به ۲۰۰ اجرای سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۵۰ اجرا داشتیم.حضور این استعدادها این گونه تئاترها برایمان با ارزش است و از همه این بچه‌ها تقدیر خواهیم کرد.

کد خبر 6108073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha