۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱

فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی

لزوم تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی

رشت- فرماندار رشت بر لزوم تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از ابزارهای مهم برای کاهش ریسک و حمایت از کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح پنج شنبه در جلسه‌ای تحت عنوان نشست هماهنگی برای بیمه محصولات کشاورزی با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی در گیلان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این حوزه توجه بیشتری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی ضروری است، افزود: باید تمهیدات لازم در راستای ایجاد تمایل بهره‌برداران کشاورزی برای استفاده از بیمه محصولات را فراهم کرد چرا که بیمه محصولات کشاورزی یکی از ابزارهای مهم برای کاهش ریسک و حمایت از کشاورزان است.

عاشوری حمایت از کشاورز و صنعت کشاورزی را یکی از سیاست‌های دولت در جهت توسعه و عمران کشور عنوان و بر لزوم تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: کشاورزی یکی از بازو های توسعه کشور محسوب شده و ما باید از کشاورزان در همه بخش‌ها حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت با دارا بودن ۵۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۲۵ درصد از اراضی استان را به خود اختصاص داده و در رتبه نخست شهرستان‌های برنج خیز کشور قرار دارد، گفت: در سال گذشته قریب به ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی برنج سطح شهرستان، ۱۰ هزار کشاورز اقدام به بیمه نمودن محصولات کشاورزی خود کردند که بیش از سه برابر حق بیمه پرداختی به کشاورزان غرامت پرداخت شده است.

عاشوری با تاکید بر این مطلب که هرگونه پرداخت خسارت به کشاورزان منحصراً در چهارچوب صندوق حمایت از بیمه کشاورزی امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به طرح‌های تخفیفی و تشویقی که بیمه‌ها گذاشته‌اند، ضرورت دارد تا کشاورزان عزیز هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه زمین‌های زراعی خود اقدام کرده، بخشداران نیز با کمک اصحاب رسانه و استفاده از ظرفیت و مقبولیت ائمه جمعه، شوراها، دهیاران و پایگاه‌های بسیج نسبت به تشویق کشاورزان برای بیمه محصولات خود اقدامات لازم را صورت دهند.
.

کد خبر 6108086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha