۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷

امام جمعه سنندج:

گرامیداشت «ملا عبدالله باشماق» در دهگلان مظهر همدلی و برادری است

گرامیداشت «ملا عبدالله باشماق» در دهگلان مظهر همدلی و برادری است

سنندج_امام جمعه سنندج گفت: آیین گرامیداشت «ملا عبدالله باشماق» در شهر دهگلان مظهر همدلی و برادری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی صبج پنج شنبه در آئین کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق که در دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان مهد علم و عرفان است که دو طیف شیعه و سنی و طریقه قادری و نقشبندی در دل آن جای گرفته است.

وی علما و روحانیون این دیار را مظهر وحدت و برادری دانست و افزود: علما در طول تاریخ در تمام سختی‌ها کنار مردم بوده‌اند و هیچگاه سنگر را ترک نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از ماموستاهای این دیار ملأ عبدالله باشماق است که مظهر وحدت و دوستی بود، اعلام کرد: امروز مراسم گرامیداشت ایشان زمینه ساز همدلی و برادری است.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز مسؤولان کردستان با خدمت رسانی به مردم این استان به دنبال آن هستند استان را در کشور سرآمد کنند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: علم آنچنان ارزشمند است که آبادانی، توسعه و پیشرفت را بدنبال دارد و توجه به علم می‌تواند تمام مباحث را درنوردد و مورد بحث قرار دهد.

وی اضافه کرد: امروز می‌بینیم مردم فلسطین و غزه مورد ظلم واقع شده‌اند و این علم است که ما را به همدلی و غمخواری از مردمان سرزمینی که فرسنگ‌ها با ما فاصله دارند نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز رسالت مسؤولان و روحانیون خدمتگزاری به مردم است، گفت: مردم کردستان در همه دوران‌ها سختی‌های زیادی کشیده‌اند و شهدا و جانبازان زیادی برای این آب و خاک تقدیم انقلاب شدند و مردم این دیار شایسته خدمتگزاری هستند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: کردستان مرکز طریقت و شریعت، تمدن و فرهنگ است و باید از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی و نخبگان و علما برای پیشرفت این استان بهره برد.

بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق که یکی از چهره‌های فرهنگی و مذهبی تأثیرگذار منطقه و دارای جایگاه فقهی و مذهبی است با حضور مردم، علما و مسؤولان در دهگلان برگزار شد.

کد خبر 6108099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha