۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸

استاندار کردستان:

معرفی شخصیت های مفاخر کردستان با برگزاری بزرگداشت‌ها انجام می‌شود

معرفی شخصیت های مفاخر کردستان با برگزاری بزرگداشت‌ها انجام می‌شود

سنندج_استاندار کردستان گفت: معرفی شخصیت‌های مفاخر استان با برگزاری بزرگداشت‌ها انجام می شود و امروز بزرگداشت «ملا عبدالله باشماق» در دهگلان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح پنج شنبه در آئین کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق که در دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: باشماق روستایی زرخیز برای کشت و کار و از نقاط گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود و امروز در این روستا بزرگداشتی برای یکی از مفاخر علمی استان و منطقه لیلاخ یعنی «ملأ عبدالله باشماق» را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه کردستان به وجود افرادی مانند «ملأ عبدالله باشماق» و سایر بزرگان علما، عرفان و طریقت که به عنوان ستاره‌های درخشتان و مفاخر معنوی این استان مطرح هستند به خود می بالد، افزود: معرفی شخصیت‌های مفاخر استان مورد توجه مسؤولان است.

زارعی کوشا با بیان اینکه منطقه دهگلان از ظرفیت بسیار ارزشمندی در حوزه کشاورزی، گردشگری و غیره برخوردار است، بیان کرد: امروز در مجموعه مدیریتی استان تعدادی از فرزندان این دیدار مشغول خدمت هستند.

استاندار کردستان اذعان کرد: روستای باشماق ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری دارد و برای اجرای طرح هادی در روستای باشماق و ثبت این روستا بعنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری اقدام خواهیم کرد تا مطالبات اهالی روستای باشماق را پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بنده برگزاری میزهای خدمت در روستاها و شنیدن مطالبات و مشکلات اهالی روستاهای استان است بنابراین در این روستا نیز با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی میز خدمت برپا می‌شود.

استاندار کردستان یادآور شد: دهه کرامت و میلاد حضرت موسی ابن رضا (ع) که ملجا و عشق همه کردستانی‌ها از شیعه و سنی است را تبریک می گویم.

کد خبر 6108127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha