۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

گزارش مهر از سفر دولت به مازندران؛

پیشنهاد برکناری ۱۰مدیرکل در مازندران/۱۱۷ مصوبه استانی پیش‌بینی شد

پیشنهاد برکناری ۱۰مدیرکل در مازندران/۱۱۷ مصوبه استانی پیش‌بینی شد

ساری - رییس جمهور گفت: محیط زیست باید راهکاری پیدا کند تا هم صنعت متوقف نشود و هم گونه‌های گیاهی و جانوری حفظ شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رئیس جمهور صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری و با استقبال مسؤولان استان وارد مازندران شد.

در این سفر جمعی از وزیران و رؤسای سازمان‌ها رئیس جمهور را همراهی می‌کنند. دو دیدار مردمی، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، بازدید از بخش‌های و کارخانه‌ها، نشست با نخبگان و شورای اداری از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

برای سفر دوم دولت به مازندران ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، این درحالی که در دور اول سفر استانی دولت به مازندران در بخش عمرانی ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود ۷۱ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای مجموعه و واحدهای تولیدی و اقتصادی استان مصوب شده بود که بیش از این میزان تسهیلات پرداخت شد.

در زیر مجموعه از اخبار سفر دولت به استان مازندران را مشاهده می‌کنید.

سلاجقه: تعرض به دریا و ساحل مایه نگرانی است

علی سلاجقه پنجشنبه شب در نشست نخبگان در عباس آباد تشدید قاچاق چوب، سیلاب، پسماند و جاده‌های کم عرض را از چالش‌های مهم مازندران ذکر کرد و خواستار برنامه ریزی برای حل این مشکلات شد.

سلاجقه با بیان اینکه مازندران به دلیل گردشگری بودن با چالش‌های ترافیک نیز مواجه است، گفت: دولت برای حل این مشکلات اعتبار ویژه اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هجوم و مهاجرت برای سکونت در سواحل استان‌های شمالی را خطر جدی دانست و گفت: تغییرات اقلیمی و بارش‌های سیل آسا، دامنه خزر را نیز در برگرفته است.

وی گفت: تغییرات اقلیمی و تعرض به دریای خزر برای تصرف ساحل تبعات جبران ناپذیری دارد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.


۱۱۷ مصوبه برای دور دوم سفر دولت به مازندران

محسن منصوری پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری مازندران گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران ۱۱۷ مصوبه با ۱۵۷ هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

وی با اظهار اینکه از ابتدای دولت تاکنون ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در مازندران تزریق شده است، گفت: در سفر دوم ۱۵۷ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های استان مصوب می‌شود.

وی با اشاره به ارزیابی مدیران استانی پیش و حین سفر استانی هیات دولت خطاب به رئیس جمهور گفت: با ارزیابی از مسیرهای مختلف از جمله دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های نظارتی ریاست جمهوری و مشورت با استاندار، پیشنهاد می‌کنیم که حد اقل ۱۰ نفر از مدیران استانی جای خود را به مدیران تازه نفس تر بدهند.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه مازندران قطب امنیت غذایی کشور به شمار می‌رود، گفت: جوانان مازندران در المپیادهای جهانی بیش از ۳۴ مدال کسب کردند.

یوسف نوری از مردم مازندران با عنوان مردم مهمان نواز یاد کرد و افزود: در ایام خاص مردم استان از بیش از ۲۱ میلیون نفر میزبانی کردند.

استاندار مازندران به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این سفر ۱۷۱ مصوبه داشت که در ۱۹ حوزه کاری از کشاورزی‌ها تا فرهنگی و غیره بوده است و ۵۰ دستگاه اجرایی آن را اجرایی کردند.

استاندار مازندران گفت: با کمک مسؤولان ۷۱ درصد مصوبات سفر اول دولت به مازندران اجرایی و قطعی شده است.
 


رئیسی: محیط زیست برای فعالیت صنعت توامان با حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری راهکار دهد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به بازدید از روستای خرماکلا و تولید ارزشمند محصولات، آن را تجلی توانمندی و باور ما می‌توانیم بیان کرد و گفت: این نمونه‌ای از مشارکت مردمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای میدان دادن به مردم همت کنیم، افزود: متأسفانه سازمان‌های اداری به بروکراسی مبتلا هستند و باید این رویه تغییر کند.

وی خواستار رفع موانع فراروی سرمایه گذاری شد و گفت: چرا بر سر راه سرمایه‌گذاران مانع ایجاد می‌شود درحالی که باید در این زمینه موانع را از پیش روی برداریم.

حجت الاسلام رئیسی از محیط زیست خواست تا راهکاری ارائه کند تا هم صنعت و هم گونه‌های محیط زیست حفظ شود، تاکید کرد: محیط زیست باید راهکاری پیدا کند تا هم صنعت متوقف نشود و هم گونه‌های گیاهی و جانوری حفظ شود.

وی با اشاره به وجود ۲۴۰ هزار تعهد برای مسکن مهر در ابتدای دولت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۴۰ هزار مسکن تحویل مردم شد و مابقی نیز باید تکمیل شود و ما به عنوان دولت در این زمینه متعهد هستیم.

حجت الاسلام رئیسی به قانون اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و هفت قانون موجود در این بخش از مدیران خواست که با نگاه حل مشکل به مسائل نگاه کنند.

وی با اظهار اینکه برای کار کارشناسی، بودجه، نیروی انسانی متعهد اهمیت قائل هستم، مهم‌ترین شرط موفقیت را مدیریت کارآمد دانست.

رئیس جمهور خواستار فعال شدن اقتصاد روستا برای مهاجرت معکوس شد و گفت: همچنین باید خرید محصولات کشاورزی را تضمین و کاری کنیم تا مهاجرت در روستا معکوس شود.

حجت الاسلام رئیسی اقتصاد دریا، روستا، صنعت، دیجیتال و حوزه‌های مختلف را مهم بیان کرد و خواستار فعال شدن آن شد و از مدیران و صاحبان قلم و بیان خواست تا امید را در جامعه زنده کنند زیرا آنچه که مردم می‌خواهند باز شدن گره‌هاست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنج محصول مورد نیاز کشور است، خواستار شناسایی دقیق نیازها و تشخیص دقیق میزان تولید در کشور شد و گفت: تولید داخل اصل است و باید از آن حمایت شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه که برای استقلال اقتصادی باید حرکت و برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم، تصریح کرد: لازمه استقلال اقتصادی این است که در هر حوزه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم و زنجیره تولید برنج باید تدوین و نهایی و دلالی گری از این زنجیره حذف شود. اینکه کشاورز یک سهم و دلال چند سهم ببرد بسیار بد است.

وی به موضوع پسماند در مازندران اشاره کرد و گفت: مسئله محیط زیست در استان مهم است و اکنون شاهد آن هستیم که طرح‌های زباله سوز در گیلان مازندران در حال دنبال است و انتظار ما این است که طرح‌های زباله سوز راه افتد.

وی با بیان اینکه پسماند و زباله خانه‌ها و خانواده‌ها و مردم را رنج می‌دهد، گفت: رنج خانواده‌ها رنج ما است و مساله پسماند اولویت این سفر است و باید برای آن اولویت تعیین کرد.

حجت الاسلام رئیسی به مساله مرکبات اشاره کرد و گفت: کشورهای دوست همسایه حاضر هستند که مرکبات ما را بپذیرند و در عین حال باغداران نباید زیان کنند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رئیس جمهور گفت: در رابطه با سواحل برنامه ما رهاسازی نبود بلکه آزادسازی و آبادسازی است و مردم باید از این مناطق استفاده کنند از این رو در این حوزه برنامه‌ریزی می‌شود.


وزیر راه: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا

مهرداد بذرپاش شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۴ پروژه بندری در امیرآباد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان مازندران بیش از هشت هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به مردم تحویل شد.

وی افزود: با احتساب واحدهایی که امروز در استان مازندران افتتاح شد، تعداد واحدهای تحویل شده استان از مجموع ۵۰ هزار واحدی که آغاز شده به ۲۰ هزار واحد رسید.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: در سفرهای پیشین به استان احداث سه شهرک مسکونی در دستور کار قرار گرفت که مجوزهای قانونی احداث این سه شهرک اخذ شد و از امروز عملیات اجرایی این سه شهرک به مساحت ۲۲۶ هکتار آغاز شد که ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

بذرپاش ادامه داد: در مجموع بیش از هزار کیلومتر در حوزه راه‌های روستایی، معابر اصلی و معابر درون روستایی، در این دو سال عملیات روکش و بهسازی و ساخت انجام شده است و هدف گذاری کردیم تا امسال و سال آینده این رقم را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در خصوص بندر امیرآباد و برنامه‌های پیش رو برای توسعه این بندر با تاکید بر اینکه توسعه ترانزیت کشور و جابه‌جایی بهتر کالاها یکی از اهداف دولت سیزدهم است، توضیح داد: کلان پروژه ایران راه دولت را بر آن داشته است تا در حوزه بندری و در حوزه سایر محورهای مواصلاتی و تسهیل تردد کالا برای مقاصد ترانزیتی بهترین بستر را فراهم کند.

بذرپاش ادامه داد: در سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در داخل کشور بودیم که این ترانزیت عمدتاً از مبدا و مقصد بنادر انجام شد و امسال نیز با وجود گذشت نزدیک به ۲ ماه رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کالا را به ثبت رساندیم.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌رود، گفت: بندر امیرآباد در محور کریدوری شمال-جنوب قرار دارد و مبادی ورودی و خروجی کالا در داخل کشور محسوب می‌شود.

بذرپاش افزود: سال گذشته مجموعاً ۴.۷ میلیون تن کالا از این بندر جابه‌جا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۵ درصدی داشت و در کمتر از ۲ ماه امسال نیز حدود ۹۰۰ هزار تن کالا در آن جابه‌جا شد که رشد ۴۵ درصدی را شاهد هستیم و امیدواریم این رشد تا پایان سال وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و خود سازمان و بخش‌های دولتی در این بندر در حال انجام است و امروز پروژه‌هایی از جمله کارخانه نهاده‌های دامی، کارخانه سیلوهای روغن و مجموعه اطفای حریق به عنوان زیرساخت‌های پشتیبان مجموعه خصوصی در بندر به افتتاح رسید.


وزیر کشور: شهرداری‌ها و بخشداری‌ها متولی ساماندهی ساحل هستند

احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در حاشیه سفر دولت به مازندران و بازدید از شهرستان چالوس اظهار کرد: سواحل باید در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد و شهرداری‌ها آن را برای استفاده عموم آماده کنند، همچنین در سواحل خارج ازحوزه شهری نیز بخشداری‌ها موظف به ساماندهی هستند.

وی با اظهار اینکه سالم سازی و بهسازی سواحل بسیار مهم است، خواستار توجه ویژه به آن شد و با اشاره به مشکل یکطرفه شدن جاده چالوس و بروز مشکلات برای مردم بومی منطقه افزود: رفع این مشکل، درخواست و مطالبه به حق مردم مرزن آباد و روستاهای بالادست است و پلیس راهور باید راهکار لازم را برای رفع این مشکل پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل این مشکلات و بهسازی جاده چالوس در نظر گرفته است، ادامه داد: برای رفع ترافیک شهری چالوس باید شهرداری طرح توجیهی آماده و به سازمان ارائه کنند تا نسبت به بهبود آن اقدام شود.

وزیر کشور با اشاره به نیمه کاره بودن زیرگذر نواب چالوس گفت: دولت کمک می‌کند تا هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود و علاوه بر این به ساماندهی رودخانه کمک خواهد شد.

وحیدی گفت: چالوس پذیرای خیلی عظیم مسافران و گردشگران است و تلاش می‌شود متناسب با شرایط موجود نسبت به ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها اقدام شود زیرا این شهرستان قدمگاه ۲۱ هزار شهید بوده و ارزش‌های معنوی آن بالا است.


دیدار با خانواده‌های شهدای خان طومان

حجت الاسلام رییسی رییس جمهور با خانواده شهدای خان طومان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دیدار کرد.

رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه خانواده شهدای خان طومان با بیان اینکه مازندران استان لاله خیز است و چه در دوران دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم خوش درخشید، گفت: مسیر و اهداف شهیدان را باید ادامه دهیم و روحیه ایثارگری شهدا در آحاد جامعه باید نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه بیداری کشورهای مختلف نشأت گرفته از رشادت‌های جوانان ایران اسلامی است، افزود: مردم یمن که هفت سال تمام در مقابل هجوم دشمنان ایستادگی کرده امروز کانون مبارزه با دشمنان شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تاریخ، اقتدار و مظلومیت دفاع مقدس باید برای همیشه ماندگار باشد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان، کشور ما را از تمامی توطئه‌های بدخواهان نظام اسلامی در امان نگه می‌دارد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه تقدیم بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید از مازندران نشانه بیداری مردم این خطه از ایران اسلامی است، گفت: ریخته شدن خون شهدا بسیار مقدس و در راه خداست و این از خودگذشتگی‌ها و رشادت یک پیام واضح برای مردم و آیندگان دارد و این پیام چیزی نیست جز عدالت خواهی.

حجت الاسلام رئیسی پیشنهاد داد تا پارک موزه دفاع مقدس باید به یک مکان گردشگری تبدیل شود و گفت: در این بازدید باید پیام شهدا به مردم انعکاس داده شود.

در ابتدای این نشست خانواده‌های شهدا به بیان نظرات پرداختند. در این دیدار مادر شهید حسین مشتاقی از رئیس جمهور خواست تا به اوضاع معیشتی مردم بیشتر رسیدگی شود.


۸۷۴ تخت بیمارستانی در مازندران افتتاح شد

۸۷۴ تخت بیمارستانی همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران شامگاه پنجشنبه ضمن افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائم شهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از ۱۸ سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و از برخی بیماران بستری در آن نیز عیادت کرد.

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور، مرکز جامع دیالیز و دانشکده دندانپزشکی بابل از جمله طرح‌های بهداشتی و درمانی استان مازندران بود که همزمان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.


دستور ویژه برای تکمیل زنجیره برنج در مازندران

رئیس جمهور برای تکمیل زنجیره مرتبط کاشت، داشت و برداشت محصول برنج در استان به جهاد کشاورزی و استانداران شمالی دستور ویژه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه‌های تولید و اقتصاد مردمی در روستای خرماکلا با تقدیر از فعالان اقتصادی و اهالی روستای خرما کلاً که با ایجاد گلخانه ارزش آفرینی و ایجاد اشتغال کردند، گفت: تولید، اشتغال و کار دانش بنیان از مزیت‌های اشتغال در این روستا بوده است.

وی نظام اداری و بروکراسی پیچیده و خسته کننده را از جمله دغدغه‌های تولید کننده‌ها و فعالان اقتصادی دانست و گفت: باید کمک کنیم از این نظام اقتصادی پیچیده و خسته کننده عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اینکه مسئله برنج و زنجیره مرتبط با برنج مهم است، گفت: زنجیره برنج از کاشت، داشت و برداشت مهم است و اینکه دلال و واسطه هفت برابر تولید کننده سود می‌برد فاجعه است.

رئیس جمهور وجود پدیده دلالی را نوعی اجحاف بر تولید کننده و مصرف کننده دانست و گفت: این مساله سبب می‌شود تا مصرف کننده چندین برابر قیمت، یک کالا را تهیه کند.

حجت الاسلام رئیسی خواستار تکمیل زنجیره برنج در استان مازندران شد و گفت: باید دست دلالان را از حوزه تولید قطع کرد و نباید هفت برابر تولید کننده دلال سود کنند.

وی خواستار برگزاری نشست و جلسه با استانداران استان‌های شمالی برای حل مسائل فراروی برنج شد و گفت: اول باید نیاز کشور به برنج و میزان تولید این محصول در کشور مشخص شود، همچنین باید نیاز واقعی به این محصول را شناسایی کرد.


۷۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های راه و شهرسازی پیش بینی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای طرح‌های راه و شهرسازی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داود منظور عصر پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه شور و نشاط سازندگی و خدمت رسانی در آمل چشمگیر است، افزود: انتظارات و نیازمندی‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین آب در منطقه وجود دارد.

وی با اظهار اینکه ظرفیت تأمین آب در آمل باید تکمیل شود، افزود: راه‌های مواصلاتی بیشترین انتظارات مردم به شمار می‌رود و باید در این راستا برنامه ریزی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اظهار اینکه مسیرهای منتهی به مازندران باید بهسازی و تکمیل شود، گفت: بخشی از راه‌ها نیازمند توسعه و تجهیز است.

وی بزرگراه تهران شمال را ابرپروژه مهم بیان کرد و گفت: همچنین بخش‌هایی از بهسازی وتکمیل جاده هراز باقی مانده است.

منظور با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات در حوزه راه و شهرسازی است، گفت: امسال ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده برای این وزارتخانه درنظر گرفته است.


۲۵ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در کشور تشکیل شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در راستای قانون برنامه توسعه در کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری بابل پیشرفت مرکز درمان ناباروری بابل ۸۸ درصد ذکر کرد وگفت: برای این پروژه تاکنون ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اجرای قانون جوانی جمعیت را از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت بیان کرد و گفت: تاکنون ۲۵ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شده است.

وزیر بهداشت همچنین نقش خیران را در توسعه زیرساخت‌های درمانی مهم دانست و گفت: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان خیران در حوزه‌های زیرساختی درمانی کمک کردند.

به گزارش مهر، همزمان با سفر دولت به مازندران هزار تخت بیمارستانی در مناطق مختلف استان بهره برداری شد.


شالیکوبی های برنج مدرن و نوسازی شود

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم نوسازی شالیکوبی ها و مدرن سازی آن برای ارتقای کیفیت تولیدات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نوبخت بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه بسته‌بندی آمل، نوسازی شالیکوبی‌ها را با هدف ارتقای کیفیت برنج امری مهم و ضروری دانست.

وی به برنامه‌های حمایتی از حوزه تولید اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی به نقش مازندران در تأمین امنیت قضائی و تولیدات کشاورزی از جمله برنج اشاره کرد و گفت: نوسازی تجهیزات ی‌تواند به افزایش راندمان کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی سهم استان مازندران را در تولیدات کشاورزی و برنج با اهمیت دانست و گفت: درصد بالایی از محصولات برنج در استان تولید می‌شود.


تخریب محیط زیست چالش مازندران است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تخریب محیط زیست وتصرف عرصه‌های طبیعی را چالش مازندران بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری کلاردشت توجه به محیط زیست و توسعه گردشگری را در منطقه مهم بیان کرد و گفت: تصرف عرصه‌های طبیعی و ملی و تخریب محیط زیست چالش استان مازندران به شمار می‌رود.

وی بر مدیریت درست صنعت گردشگری در مازندران تاکید کرد و گفت: مجموعه دستگاه‌های حفاظتی و امنیتی نیز باید حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سلاجقه به مشکلات شهرستان کلاردشت اشاره کرد و گفت: کمبود پزشک، ضعف آنتن دهی تلفن همراه و بیکاری از مشکلات منطقه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ‌های وارداتی در مازندران را قابل تأمل دانست و خواستار توجه ویژه مسئولان به این مسئله شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نقشه همایش سرزمینی اشاره و اضافه کرد: اعتبارات بر این اساس توزیع می‌شود.


حمایت از تولید با قطع برق صنایع ممکن نیست

وزیر صمت گفت: حمایت از تولید با قطع برق صنایع و واحدهای تولیدی ممکن نیست.

عباس علی آبادی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بابل با اشاره به اینکه استان مازندران دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری است، بیان کرد: صنایع استان باید بر پایه طرح‌های سود ده و صادرات محور متکی باشد و در کنار صدور مجوزها نظارت کافی نیز وجود داشته باشد.

۸۷۴ تخت بیمارستانی افتتاح شد/ جهش خدمات پزشکی و درمانی

وی ادامه داد: صنعتی که فقط به یک بازار کوچک محدود باشد موفق نیست در حالی که اسم و برند شرکت‌های مطرح در جهان شناخته شده است.

وزیر صنعت ومعدن و تجارت بیان کرد: یک صنعتگر خوب باید ابتدا به توانایی‌های خود و اطرافیانش فکر کند و سپس به منابع دیگر مالی و بانک‌ها متکی باشد.

وزیر صنعت و معدن وتجارت عنوان کرد: بخش خصوصی مستقل و قوی ضامن بقای توسعه کشور است و اگر هدف ساختن کشور است باید به قواعد فلسفه توسعه گردن نهیم و این منطق به شکل دستوری عوض نخواهد شد.

علی آبادی با بیان اینکه باید به تخصص و علم و تجربه‌های جهانی پایبند باشیم، ادامه داد: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مطالبات فعالان اقتصادی و با سرکوب ارز، دخالت در امور بخش خصوصی و به‌کارگیری غیر متخصصان عمل کنیم و بعد که به دلیل این عملکرد موج مهاجرت شکل گرفت، مسئولیت آن را نپذیریم.


طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی در ۱۱ رودخانه مازندران اجرا شد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی به مناطق بالادست در ۱۱ رودخانه شیلاتی مازندران اجرا شد.

سید محمد حسینی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح تکثیر طبیعی آبزیان دریایی در سایت بندر صیادی امیرآباد آباد بهشهر با اعلام اینکه حضور و مشارکت تشکل‌های صیادی پره در برنامه‌های ترویجی شیلات که به عنوان «همیار شیلاتی» عمل می‌کنند، نقش مهمی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شیلاتی دارد، افزود: سالانه ده‌ها میلیون قطعه بچه ماهی به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی در مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی در استان مازندران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری این طرح در ۶۰ واحد با ساخت ۴۵ استخر در اراضی ساحلی مجاور شرکت‌های تعاونی صیادی پره اجرا شد.

حسینی گفت: چهار واحد استخر در حاشیه رودخانه‌های مهم شیلاتی احداث و طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی به مناطق بالادست در ۱۱ رودخانه اجرا شده است و پیش بینی براین است امسال بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر و در دریا رها سازی شود.


۳۰ فروند کشتی جدید در راه ناوگان دریایی است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تقویت ناوگان حمل ونقل دریایی، ۳۰ فروند شناور به ناوگان دریایی کشور در حال پیوستن است.

علی اکبر صفایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بندر امیرآباد به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمار عملکرد بندر امیرآباد شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا با کشورهای CIS هستیم و در سال گذشته حدود ۸ میلیون تن کالا در دریای خزر جابجا شده است و بر اساس آمار از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تجارت خارجی بندر امیرآباد با کشورهای حوزه CIS از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است

صفایی با اشاره به جایگاه ویژه بندر امیرآباد در شمال کشور افزود: بندر امیرآباد به عنوان یک بندر استراتژیک در شمال کشور با توجه وسعت پسکرانه و اراضی پشتیبانی سهم قابل توجهی از مراودات کالا را به خود اختصاص داده است و به تناسب آن دیگر بنادر شمالی هم رشد خوبی در سال گذشته داشته است و امیدواریم با هدف گذاری انجام شده به ظرفیت اسمی بنادر در شمال کشور دست یابیم.


صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید فرآورده‌های فولادی در مازندران

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهور از صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید فرآورده‌های فولادی در مازندران خبر داد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی بشل، صرفه‌جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید فرآورده‌های فولادی در کشور را افتخاری مهم است.

وی خواستار حمایت از صنایع و شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق شعار سال جاری شد.

معاون علمی رئیس جمهور با حضور در شهرک صنعتی بشل در سوادکوه از خطوط تولید شرکت فولاد بهمن و مازرون فوم بازدید کرد. این واحدها با تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن، نیاز صنایع کشور به انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه را تأمین می‌کند و زمینه ساز دست کم ۱۰ میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی شده است.


بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری شمال کشور افتتاح شد

فاز اول پروژه بوستان جنگلی با هزار و ۲۶۰ هکتار گستره به عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور ظهر پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

همچنین در جریان سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به استان مازندران، از فرودگاه شهداری ساری بازدید و دستگاه و سامانه کمک ناوبری ILS این فرودگاه را افتتاح کرد.

اکبری مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران ظهر پنجشنبه در خصوص این افتتاح گفت: سامانه و دستگاه کمک ناوبری ILS از دی ماه ۱۴۰۲ عملیاتی شده بود، اما افتتاح رسمی این سامانه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.


صنایع تبدیلی فرآورده‌های خام دامی توسعه می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی را امری ضروری برای حمایت از کشاورزان دانست.

محمدعلی نیکبخت ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحد پرواربندی هزار راسی گوساله توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی را ضروری دانست.

وی با عنوان اینکه جهاد کشاورزی از دامداران و عشایر حمایت می‌کند، تصریح کرد: باید برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآورده‌های خام دامی برنامه‌ریزی کنیم.

واحدی تأمین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب را از دیگر برنامه‌ها برای حمایت از فعالان حوزه تولید برشمرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه دامی و کشاورزی سبب افزایش تولیدات و سودآوری دامداران عشایر خواهد شد.


ثبت جهانی روستای کندلوس در حال ارزیابی نهایی است

معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت جهانی روستای کندلوس کجور در حال ارزیابی نهایی است.

۸۷۴ تخت بیمارستانی افتتاح شد/ جهش خدمات پزشکی و درمانی

جواد واحدی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان که گردشگری یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود، گفت: مازندران یکی از قطب‌های گردشگری بوده و اولین موضوعی که در حوزه سفرهای دولت به آن توجه می‌شود، گردشگری است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری باید تقویت و نظام مند شود، گفت: به دلیل مشکلات فراروی سرمایه گذاری در استان‌های شمالی و مازندران سخت است و باید برای آسان سازی و تسهیل در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گام برداریم.

وی درباره وضعیت مناطق نمونه گردشگری با اظهار اینکه برخی از آنها به زمینخواری و موضوعات دیگری کشیده شده است، گفت: از این رو مجبور شدیم در برخی از مناطق، مجوزها را ابطال کنیم و عرصه‌ها را به برگردانیم و اکنون طرح مناطق نمونه گردشگری روی هواست.


تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل بیمارستان گلوگاه

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ردیف و اعتبار ویژه ای برای تکمیل بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیمی ظهر پنجشنبه در بازدید از بیمارستان گلوگاه گفت: در این سفر رئیس جمهور، اعتبار خوب و دارای ردیف برای تکمیل بیمارستان ثامن الائمه شهرستان گلوگاه در نظر گرفته کرده است.

وی افزود: اهتمام ما بر بهره برداری از این پروژه در کمترین زمان و بکارگیری و تقویت نیروی انسانی متخصص است تا گام جدیدی در این مسیر برای خدمت بهتر به مردم شریف این شهرستان را برداریم.

مهدی داودی فرماندار شهرستان گلوگاه، ضمن پیگیری پروژه مذکور و بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، تسریع و تکمیل پروژه بیمارستان ثامن الائمه را مطالبه جدّی مردم این شهرستان دانست.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور توجه عالمانه و مجدانه ای را در حوزه بهداشت و سلامت دارند و لذا پیگیری و تکمیل این بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توقع مردم و مسئولین این شهرستان است.


درمان سرطان رایگان می‌شود / سفر ۱.۲ میلیون گردشگر سلامت به ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایگان شدن درمان سرطان را از برنامه‌های وزارت بهداشت در کشور بیان کرد.

بهرام عین اللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد و هزینه‌های گزافی در برای درمان به خانواده آن وارد می‌شود، افزود: برنامه وزارت بهداشت در دولت سیزدهم این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان و مراکز پیشرفته‌ای را برای درمان رایگان مردم در کل کشور راه اندازی شود.

۸۷۴ تخت بیمارستانی افتتاح شد/ جهش خدمات پزشکی و درمانی

وی ادامه داد: به زودی با اجرای پویش ملی، غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در بیمارستان پرتو درمانی بابلسر وجود دارد و همچنین ساخت بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی در این شهرستان می‌تواند علاوه برکمک به بیماران سرطانی در حوزه گردشگری سلامت نیز نقش آفرینی بسزایی داشته باشد.

عین اللهی بیان کرد: سیاست وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تقویت گردشگری سلامت است و در این راستا در صورت تمایل بخش خصوصی، مجوزهای لازم طبق قوانین و مقررات به فعالان ذیصلاح این بخش داده خواهد شد.


بازدید معاون رئیس جمهور از ساخت کارخانه نوآوری در مازندران

معاون علم و فناوری، اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از روند احداث اولین کارخانه نوآوری مازندران در قائمشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد مولایی قرا فرماندار قائمشهر ظهر پنجشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: قائمشهر بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان مازندران را دارد.

وی افزود: احداث کارخانه نوآوری در این شهرستان می‌تواند جایگاهی برای مراجعه همه نخبگان، دانشمندان و دانشجویان محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه محل احداث این کارخانه نوآوری در مکان کارخانه نساجی شماره یک است، افزود: این کارخانه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت‌های دانش بنیان موجب ارتقای صنعت نساجی، تهیه نخ و پارچه شود.


۲۰۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید برمی گردند

معاون وزیر صمت گفت: در سال جاری حدود دو هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید بر می‌گردد.

فرشاد مقیمی ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران با اشاره به اینکه احیای واحدهای صنعتی، در اولویت برنامه‌های وزارت صمت قرار دارد، گفت: سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.

مقیمی افزود: برنامه دولت برای سال جاری بازگرداندن هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی صنعتی به چرخه اقتصادی کشور است.

مقیمی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی هم در برنامه قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های نوسازی و بازسازی در بخش صنعت هم در دستور کار است.

معاون وزیر صمت از احیای ۳۹۵ واحد تولیدی در استان مازندران خبر داد و گفت: این واحدها برای شمار قابل توجهی اشتغال ایجاد کرده است.


استقبال مردم ساری از رئیس جمهور

مردم شهرستان ساری از دولت مردمی سیزدهم و رئیس جمهور استقبال پرشور کردند.



جاده ساری - تاکام چهاربانده می‌شود

محسن منصوری، معاون رئیس جمهور پیش ازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه چهاربانده کردن جاده ساری - تاکام آن را از طرح‌های محوری در استان مازندران بیان کرد.

وی همچنین از تخصیص سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه خبر داد و گفت: امیدواریم با این طرح در حوزه زیرساختی استان گره گشایی شود.

وی گفت: پروژه چهار خط کردن محور ساری - تاکام از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و امیدواریم با تلاش دولت به سرانجام رسد.

به گزارش مهر، در سفر دوم دولت جمعی از وزیران و رؤسای سازمان‌ها و معاونان رئیس جمهور وی را همراهی می‌کنند. دو دیدار مردمی، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، بازدید از بخش‌های و کارخانه‌ها، نشست با نخبگان و شورای اداری از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

برای سفر دوم دولت به مازندران ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، این درحالی که در دور اول سفر استانی دولت به مازندران در بخش عمرانی ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود ۷۱ درصد این مصوبات اجرایی شده است.


رئیسی: برنامه آبادسازی بعد از آزادسازی ساحل

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش ازظهر پنجشنبه در جمع مردم ساری در مصلای شهرستان با گرامیداشت ایام خجسته دهه کرامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: تاریخ استان مازندران نشان می‌دهد که مردمان این نقطه ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت بوده‌اند و همواره با طهارت زندگی کردند.

۸۷۴ تخت بیمارستانی افتتاح شد/ جهش خدمات پزشکی و درمانی

وی با بیان اینکه مردم مازندران برای دفاع از دین ارزش‌ها و وطن آماده هستند، گفت: دلیل صدق این ادعا شهدای عالیقدر هستند.

وی با اظهار اینکه جوانان مازندرانی در خط مقدم دفاع از کشور ولایت و انقلاب هستند، به خانواده معزز شهیدان ادای احترام کرد و با گرامیداشت ایام دهه کرامت افزود: راه کسب کرامت تقوا است و شهدای ما از جان و مال خود مایه گذاشتند.

رئیس جمهور با عنوان اینکه کرامت اکتسابی در راستای گره گشایی از مردم است، گفت: باید در طریق خودسازی و جامعه سازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا قبل از اینکه به مقام شهادت برسند به مقام کرامت رسیده‌اند و باید برای رفع نیاز کشور از جان مایه گذاشت، گفت: دفاع از انقلاب و نظام نیازمند ایفای نقش است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: کشور ما و مازندران دارای ذخایر بسیاری است و مازندران قطب کشاورزی و صنعت و قطب اقتصاد دریا محور محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با عنوان اینکه مازندران در حوزه دانش بنیان پیشتاز است به احیای کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ها، ۳۹۵ کارگاه و کارخانه به چرخه تولید برگشت و موجب افزایش اشتغال شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شده است گفت: مسئله مهم بعد از آزادسازی آبادسازی است نه رهاسازی تا گردشگران و اهالی در این فضا به تفریح آسایش بپردازند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸۳۰۰ مسکن در استان و در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است، گفت: مشکل اصلی در مازندران کمبود زمین در مرکز و برخی شهرهاست اما می‌توان این مشکل را حل کرد.


حال و هوای مصلی ساری در سفر رئیس جمهور

مردم شهید پرور ساری با حضور در مصلی ساری از رئیس جمهور در سفر به مازندران استقبال کردند.



۷ پروژه بهداشت و درمان در مازندران اجرا شده است

بهرام عین اللهی صبح پنجشنبه در حاشیه سفر دولت به مازندران گفت: در سفر اول دولت به استان ۹ پروژه و طرح مصوب شده بود.

عین اللهی با بیان اینکه ۹ پروژه هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر اول دولت به استان مازندران مصوب شده بود، گفت: ۷ پروژه تاکنون اجرا شده دو مصوبه در دست اجرا است.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: شش پروژه بخش بهداشت و درمان با حضور وزیر بهداشت همزمان با سفر دولت در استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: افتتاح بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی (بیمارستان جایگزین) رازی قائمشهر و افتتاح اتاق‌های عمل بیمارستان بوعلی سینای شهرستان ساری از برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار، مرکز جامع سلامت شهید بصیر فریدونکنار، مرکز آنژیو گرافی بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس، مرکز جامع سلامت دوهزار تنکابن افتتاح می‌شود.


زمینخواری چالش شهرستان کلاردشت است

علی سلاجقه صبح پنجشنبه در حاشیه سفر و بازدید از کلاردشت با بیان اینکه زمین خواری در کمین منطقه زیبای کلاردشت است، افزود: شاهد آن هستیم منابع آب زیرزمینی به دلیل بی‌توجهی به زیرساخت‌ها با مشکل روبرو شده است.

وی اصلاح ضوابط رعایت حریم رودخانه سرداب رود کلاردشت را از نیازها بیان کرد و گفت: در حال حاضر این کارخانه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و حریم با مشکل روبرو شده است.

سلاجقه ا تاکید بر اینکه گردشگری مازندران با حفظ مسائل محیط زیست رونق می‌گیرد، گفت: هجوم خوش نشینان پسماند و فاضلاب محیط زیست کلاردشت را با چالش روبرو کرده است.
وی توجه به حفظ و گسترش تولید آزاد ماهیان خزر را ز برنامه‌ها بیان کرد.


۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ۲ سد مازندران تخصیص یافت

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، صبح پنجشنبه در حاشیه سفر دولت به مازندران از تخصیص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای سد گلورد در مازندران خبر داد و گفت: همچنین ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل سد هراز در نظر گرفته شده است.

۸۷۴ تخت بیمارستانی افتتاح شد/ جهش خدمات پزشکی و درمانی

وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل این سدها مشکل کم آبی در استان مازندران حل شود.

به گزارش مهر، در سفر دوم دولت جمعی از وزیران و رؤسای سازمان‌ها و معاونان رئیس جمهور وی را همراهی می‌کنند. دو دیدار مردمی، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، بازدید از بخش‌های و کارخانه‌ها، نشست با نخبگان و شورای اداری از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

برای سفر دوم دولت به مازندران ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، این درحالی که در دور اول سفر استانی دولت به مازندران در بخش عمرانی ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود ۷۱ درصد این مصوبات اجرایی شده است.


حمایت از تولید برنج اولویت اول دولت است

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، صبح پنجشنبه در حاشیه سفر به محمودآباد با اشاره به بازدید از یکی از روستاهای مولد محمودآباد افزود: در این منطقه مردم در واحدهای مسکونی خود اقدام به راه اندازی واحدهای تولید گل و گیاه کردند که بازدید شده است.

رییسی: حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی/احیای واحدهای راکد تولیدی

وی هدف از بازدید میدانی را آشنایی با مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف و حل و فصل مشکل مردم بیان کرد و گفت: استان مازندران یکی از قطب‌های مهم تولید برنج در کشور به شمار می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مازندران از قطب‌های مهم مرکبات و تولید در کشور به شمار می‌رود و همیشه مورد توجه بوده است و در همه سیاست‌های صادراتی و وارداتی که در ارتباط با برنج اتخاذ می‌شود، در کشور هدف اولمان، حمایت از تولید است.


جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی در مازندران

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در مازندران با بیان اینکه صنعت چوب و کاغذ از صنایع برجسته امام محسوب می‌شود، گفت: صنعت نساجی از صنایع برجسته مازندران محسوب می‌شود و به دلایل خاصی هم صنعت نساجی و چوب و کاغذ روز به روز در وضعیت افول قرار گرفت و در مرز تعطیلی رفت.

وی افزایش واردات بی‌رویه بی‌توجهی و کم توجهی به واحدهای تولیدی را افتخارآفرین و برجسته مازندران را از مشکلات بیان کرد و گفت: امیدواریم که با هدف گذاری صورت گرفته و شماره کارگران کارخانه به ۱۰۰۰ نفر برسد.

وی با بیان اینکه برای افزایش کارگران برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تجاری‌سازی و صادرات محصولات آغاز شده است و این مسائل می‌تواند زمینه خوشحالی ما را فراهم کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مصرف کاغذ در آموزش و پرورش، جراید و روزنامه‌ها و مصارف اداری، روزانه و ساعتی است، افزود: نیازمند آن هستیم که به دست عزیزان در تولید خودکفا شویم.

حجت الاسلام رئیسی از کارگران و تولید کنندگان به عنوان افسران و سربازان در میدان یاد کرد و گفت: امروز در سنگر تولید هستیم زیرا تولید به کشور استقلال می‌دهد و استقلال و اقتصاد مقاومتی با رشد تولید فراهم می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به اقتصادی نیاز داریم که با تکانه‌ها، تکان نخورد، گفت: تولید باید به دست توانای خودمان و فرزندانمان انجام شود.

وی گفت: میزان تولید صنعت چوب و کاغذ در کارخانه از ۴ هزار تن به ۴۵ هزار تن رسیده است.


ساخت ۲۲ هزار واحد مسکن در مازندران آغاز می‌شود

مهرداد بذرپاش صبح پنجشنبه در حاشیه سفر دولت به مازندران با بیان اینکه ۴۰۶ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی مازندران تخصیص پیدا کرد، گفت: ۱۳۲ هزار نفر برای طرح مسکن ملی در استان مازندران ثبت نام کردند.

رییسی: حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی/احیای واحدهای راکد تولیدی

وی با بیان اینکه در سفر دولت ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی و سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود، افزود: در این سفر ۹ هزار و ۵۴۰ واحد مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تعداد طرح‌های مصوب در حوزه وزارت بیان کرد و گفت: تکمیل بزرگراه تهران - شمال اصلاح نقاط حادثه خیز، بهسازی راه‌های اصلی از جمله طرح‌ها است

به گزارش مهر، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، بازدید از بخش‌های و کارخانه‌ها، نشست با نخبگان و شورای اداری از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

برای سفر دوم دولت به مازندران ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، این درحالی که در دور اول سفر استانی دولت به مازندران در بخش عمرانی ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود ۷۱ درصد این مصوبات اجرایی شده است.


بازدید رئیس جمهور از کارخانه چوب و کاغذ

سفر استانی رئیس جمهور به مازندران از صبح پنجشنبه آغاز شد و حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به استان از کارخانه صنایع چوب و کاغذ بازدید کرد و قرار است با حضور وی جشن خودکفایی کاغذ در این کارخانه برگزار شود.

کارخانه چوب و کاغذ مازندران با تلاش‌های دولت سیزدهم احیا شد و میزان تولید کاغذ تحریر در آن از چهار هزار و ۷۰۰ تن به ۴۶ هزار تن رسیده است.

همچنین با تلاش دولت، سال تحصیلی جاری، تولید کاغذ کتب دانش آموزان در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید شد.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کاغذ در ایران تلاش می‌کند.


رئیسی: ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران احیا شد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به مازندران در گفت وگو با خبرنگاران درباره برنامه‌های سفر دو روزه دولت به مازندران افزود: توفیقی برای من و همکارانم است که امروز در ساری و استان مازندران حضور داریم.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خداوند به این استان مرحمت کرده است، گفت: ظرفیت کشاورزی، صنعتی، دریا و جنگل می‌تواند زمینه رشد استان شود.

رییسی: حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی/احیای واحدهای راکد تولیدی

رئیس جمهور ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و مخلص را از دیگر ظرفیت‌های مازندران بیان کرد و گفت: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی، پیشینه و قدمت، شخصیت‌ها و مفاخری که در استان حضور دارند در کشور و جهان اسلام می‌درخشند.

رئیس جمهور با عنوان اینکه مازندران ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: تاریخ و تمدن استان مازندران و به ویژه بیداری مردم مازندران مسئله و ظرفیت مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مازندران از نظر جغرافیایی به مرکز کشور نزدیک است، گفت: این استان زمینه‌های بسیاری برای رشد و پیشرفت دارد و در دور اول سفر مصوبات و اقدامات خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در دور دوم سفر، انجام مصوبات دور اول را رصد می‌کنیم تا معلوم شود گام‌های انجام شده در جهت رشد استان در چه مرحله‌ای است.


ورود رئیسی به ساری / دومین سفر دولت سیزدهم به مازندران آغاز شد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری ایران دقایقی قبل از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری و با استقبال مسؤولان استان وارد مازندران شد.

در این سفر جمعی از وزیران و رؤسای سازمان‌ها و معاونان رئیس جمهور وی را همراهی می‌کنند. دو دیدار مردمی، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، بازدید از بخش‌های و کارخانه‌ها، نشست با نخبگان و شورای اداری از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

کد خبر 6108150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      7 0
      تولید برنج در گیلان و مازندران..بعلت کوچک شدن مزارع اقتصادی نیست...باید با تشکیل تعاونی های محلی با مدیریت یکپارچه زمین..آنرا اقتصادی نمود. والا همین تولید اندک نیز نابود میشود
    • امیر IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      4 0
      وقت کردی یه سر به بیمارستان محمودآباد بزن،شایدچندتا دمو دستگاه بهش بدین
    • تاری IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      1 1
      وضعیت مدیریت مازندران خیلی مناسب نیست اگر قرار باشد خانه خود را آباد کنیم کشور را نابود می کنیم کمر بندی جاده تاشکوه رویان به شهر بندری نوشهر با زدن. پل هوایی که کمربندی تعریف نشده با بهترین بودجه حیف میل عقیم مانده است توسط پیمانکار خواهشمند است لطف بررسی بشود عوامل مخرب خیانت محاکمه شوند
    • NP IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 0
      شاید باورتون نشه همین سه چهار روز پیش رفتیم بندرعباس که وضعیت بدی رو مشاهده کردیم در منطقه ششصد دستگاه بندرعباس یک چرخ زباله هم نبود وجود نداشت که زباله ها داخلش ریخته بشه هیچ کسی هم به فکر نیست همه مردم این منطقه سر تا سر زباله ها رو کنار خیابان روی هم روی زمین قرار داده بودند .
    • NP IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      وقتی هم طرف مدیر مسءول درک اینو نداشته باشه که شهر منطقه ای با این جمعیت نیاز به چرخ زباله داره ملت در نبود وجود نداشتن چرخ زباله مجبور می شوند برای خارج کردن زباله ها کف پیاده کنار جدول قرار دهند .و این چقدر آلودگی اقسام بیماری های پرخطر برای حیوانات که جذب این زباله ها می شوند به بار می آورد .
    • NP IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 0
      حالا خدا می دونه در بندرعباس چند تا منطقه دیگر این چنینی که چند روز پیش مشاهده کردیم ملت بدون سطل زباله ها برای ریختن زباله های خود و قرار دادن در کنار کوچه و کنار خیابان به سر می برند و تحمل می کنند .
    • احمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      4 0
      فقط دروغ....
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      7 0
      آقای رئیسی باید سفر خود را از جاده استفاده می‌کرد تا متوجه میشد آمار ساختگی تعمیر ونگهداری جادهه درچه وضعی هست ومردم چه عذابی میکشند
    • احمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      6 1
      حالا استاندارش عوض شده طبعا باید مدیران عوض می شن،تبلیغش مونده برای رییسی
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      باید روز نامه آزاد و بی طرف که فیلتر پالایش کشور است باشد والا هر کسی بیاید در خفا کار کند مشگلی بر طرف نخواهد شد
    • حسین IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      5 0
      این امارهای دروغ وتعداد جلسات و مصوبات چیه یک کار تمام کنید بدونیم بقیه پیشکش
    • قایم IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      2 0
      آقای ریسی یک سر به جاده های داغون مازندران بزن بخصوص جاده های اصلی مثل اتوبان بابل آمل یا کنارگذر جنوبی که کاملا غیراستاندارد ساخته شده
    • آرمان AE ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      التماس تون می کنم جلوگیری کنید از ساخت استخرها و حفر چاه ها تو ویلاها که داره مثل قارچ زیاد میشه که قطعا می‌تونه شمال رو به خشکی تبدیل کنه
    • عمادالدین IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام. پل فرح‌آباد به گهرباران که توسط استاندار سابق افتتاح شده بود بسته شد .امید داشتیم با سفر رئیس جمهور باز میشود .که نشد. درخواست پیگیری داریم
    • میلاد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 0
      نظرت چیه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس . و وزیر کار هم برکنار کنی؟
    • راحیل IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      رئیس جمهورتون دیگه نیست بخونه مشکلاتتون رو مردم قدرنشناس