۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

رییس جمهور تاکید کرد؛

برنامه آبادسازی بعد از آزادسازی ساحل

برنامه آبادسازی بعد از آزادسازی ساحل

ساری- رییس جمهور گفت: آبادسازی بعد از آزادسازی سواحل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش ازظهر پنجشنبه در جمع مردم ساری در مصلای شهرستان با گرامیداشت ایام خجسته دهه کرامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: تاریخ استان مازندران نشان می‌دهد که مردمان این نقطه ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت بوده اند و همواره با طهارت زندگی کردند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران برای دفاع از دین ارزش‌ها و وطن آماده هستند، گفت: دلیل صدق این ادعا شهدای عالیقدر هستند.

وی با اظهار اینکه جوانان مازندرانی در خط مقدم دفاع از کشور ولایت و انقلاب هستند، به خانواده معزز شهیدان ادای احترام کرد و با گرامیداشت ایام دهه کرامت افزود: راه کسب کرامت تقوا است و شهدای ما از جان و مال خود مایه گذاشتند.

رئیس جمهور با عنوان اینکه کرامت اکتسابی در راستای گره گشایی از مردم است، گفت: باید در طریق خودسازی و جامعه سازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا قبل از اینکه به مقام شهادت برسند به مقام کرامت رسیده‌اند و باید برای رفع نیاز کشور از جان مایه گذاشت، گفت: دفاع از انقلاب و نظام نیازمند ایفای نقش است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: کشور ما و مازندران دارای ذخایر بسیاری است و مازندران قطب کشاورزی و صنعت و قطب اقتصاد دریا محور محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با عنوان اینکه مازندران در حوزه دانش بنیان پیشتاز است به احیای کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ها، ۳۹۵ کارگاه و کارخانه به چرخه تولید برگشت و موجب افزایش اشتغال شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شده است گفت: مسئله مهم بعد از آزادسازی آبادسازی است نه رهاسازی تا گردشگران و اهالی در این فضا به تفریح آسایش بپردازند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸۳۰۰ مسکن در استان و در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است، گفت: مشکل اصلی در مازندران کمبود زمین در مرکز و برخی شهرهاست اما می‌توان این مشکل را حل کرد.

عملیات وعده صادق موجب اقتدار کشور شده است

حجت الاسلام رئیسی در بخشی از سخنانش به عملیات وعده صادق اشاره و اضافه کرد: این عملیات با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام و موجب اقتدار کشور شد و این یک زمینه است تا ما بدانیم در هر بخشی که اجماع هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی صورت داد.

وی با بیان که امروز در کشور اجماع برای مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: این اجماع برای همه پیام امیدوار کننده دارد.

رئیس جمهور گفت: برای رفع مشکل درمانی شاهد بهره‌برداری از هزار تخت بیمارستانی در سراسر استان هستیم، همچنین امروز شاهد آن هستیم که پنج هزار هکتار از تالاب میانکاله آبگیری و افزوده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه سه نیروگاه با ظرفیت ۱۷۰۰ مگاوات برق در دست ساخت و به زودی قابل بهره‌برداری است، به مساله واردات اشاره و اضافه کرد: واردات به گونه صورت گیرد که به تولید داخلی لطمه وارد نشود زیرا اصل، توجه به تولید داخلی و تولید کنندگان داخلی و کشاورزی است که برنج و مرکبات را تولید می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به احیای کارخانه چوب و کاغذ گفت: امروز توانستیم کشور را در زمینه واردات کاغذ بی‌نیاز کنیم.

وی با با بیان اینکه کارخانه نساجی دیروز احیا شده است و باید گام‌های تازه برای آن برداریم، به ظرفیت استان مازندران از جمله نیروی انسانی کارآمد اشاره کرد و گفت: وظیفه ما در دولت این است که زمینه مشارکت مردم را در همه بخش‌ها آماده کنیم زیرا راه مقاومت، ایستادگی و استقلال کشور در اقتصاد مقاومتی و تولید است و همه بخش‌ها باید نسبت خود را با بخش خصوصی و مردم ترسیم کنند.

رئیس جمهور گفت: هیچ مسئله و مشکلی در کشور وجود ندارد که حل نشود و حل آن به دست توانای مردم خواهد بود و اگر دیروز کسانی بودند که حل مسئله را به خارج از مرزها می‌بردند اما ما معتقدیم به تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب حل مسائل کشور به دست زنان و مردان توانا قابل تحقق است زیرا بیگانه هیچ گره‌ای را از ملتی و کشوری نگشوده است و بیگانه دنبال منافع خود است.

وی ایجاد تعاونی مسکن برای کارگران را از طرح‌های حمایتی برشمرد و گفت: دولت برای حل مسائل فراروی جوانان نیز با تمام وجود آمادگی دارد.

کد خبر 6108168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha