۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد:

۳۴میلیمتر بارش در گنجگان بویراحمد/سامانه بارشی همچنان فعال است

۳۴میلیمتر بارش در گنجگان بویراحمد/سامانه بارشی همچنان فعال است

یاسوج- رییس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سامانه اخیر در یاسوج ۱۸.۱ میلی متر بارش و در روستای گنجگان از توابع شهرستان بویراحمد ۳۴ میلیمتر بارش گزارش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی بهره مند ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیشترین میزان بارش سامانه اخیر در استان تا صبح امروز در گنجگان و کمترین براش نیز در لنده با ۰.۳ میلیمتر گزارش شده است.

وی بیان داشت: در این سامانه در تنگ سرخ ۳۳ میلی متر بارش، ستنگان ۲۹، دیل ۲۷، وزگ ۲۲، منصورخانی کاکان ۲۲، دمچنار روستای علی کرمی ۲۲ و در دشتروم ۲۱.۵ میلی متر بارش گزارش شد.

بهره مند تصریح کرد: همچنین در دژسلیمان ۱۶.۵ میلی متر، دلی خمسیر ۱۶، فیلگاه ۱۳، ماهور باشت ۱۳، سراب ننیز ۱۲ و در گنجه‌ای ۱۱.۵ میلیمتر باران باریده است.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان با بیان اینکه میانگین بارندگی‌های سال زراعی جاری از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان نیمه نخست اردیبهشت ماه ۶۲۴ میلی‌متر گزارش شده است، گفت: در بارش‌های روز گشته نیز در چیتاب ۱۱.۲ میلی متر، سیرون شبلیز ۱۰، بوستان ۱۰، مارگون ۱۰، تنگ رواق هفت، کریک هفت، امیرآباد بابکان هفت، تنگ پیرزال هفت، سی سخت ۶.۱، تل گاه شش، امامزاده جعفر شش، باشت شش، دوگنبدان ۴.۸، ده برآفتاب چهار، چرام سه، برم سبز سه، قلعه دختر دو، موشمی زیلایی دو، سوق یک و در لیکک ۰.۹ میلی متر بارش گزارش شده است.

وی تصریح کرد: همچنین امروز نیز سامانه بارشی از پیش از ظهر آغاز و بارش تا پایان امروز پنج شنبه ادامه دارد و شهرستان‌های بویراحمد، دنا، بهمئی، کهگیلویه و گچساران را در بر می‌گیرد.

بهره مند وزش باد نسبتاً شدید و شدید، بارش باران، رعد و برق، صاعقه و تگرگ را از ویژگی‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌های موقت از مخاطرات این سامانه بارشی است.

کد خبر 6108256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha