۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی:

ثبت جهانی روستای کندلوس در حال ارزیابی نهایی است

 ثبت جهانی روستای کندلوس در حال ارزیابی نهایی است

نوشهر - معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت جهانی روستای کندلوس کجور در حال ارزیابی نهایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان که گردشگری یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود، گفت: مازندران یکی از قطب‌های گردشگری بوده و اولین موضوعی که در حوزه سفرهای دولت به آن توجه می‌شود، گردشگری است.

وی با بیان این که صنعت گردشگری باید تقویت و نظام مند شود، گفت: به دلیل مشکلات فراروی سرمایه گذاری در استان‌های شمالی و مازندران سخت است و باید برای آسان سازی و تسهیل در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گام برداریم.

وی درباره وضعیت مناطق نمونه گردشگری با اظهار این که برخی از آنها به زمینخواری و موضوعات دیگری کشیده شده است، گفت: از این رو مجبور شدیم در برخی از مناطق، مجوزها را ابطال کنیم و عرصه‌ها را به برگردانیم و اکنون طرح مناطق نمونه گردشگری روی هواست.

معاون وزیر میراث فرهنگی درباره ثبت جهانی روستای کندلوس گفت: ثبت جهانی روستای کندلوس در حال اقدام بوده و ارزیابی نهایی این طرح صورت گرفته است و پرونده برای ثبت جهانی به مبادی ذیربط ارجاع شده است و در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی روستای کندلوس خواهیم بود.

واحدی گفت: با ثبت جهانی در حوزه گردشگری می‌توانیم فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشیم و جذب مسافران خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به این که قانونمند کردن حوزه دریا در دستور کار قرار دارد، گفت: واردات و ساماندهی ورود کشتی کروز در قانون برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 6108285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha