۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴

امام جمعه اصلاندوز:

افول جامعه با بی‌توجهی به مقام معلم قطعی است

افول جامعه با بی‌توجهی به مقام معلم قطعی است

اصلاندوز- امام جمعه اصلاندوز گفت: جامعه ای که توجه کمتری به جایگاه و شأن معلم داشته باشد افول آن قطعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حضور جمعی از معلمان وی در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امروز در اوج افتخار و سرافرازی خطبه می‌خوانم چرا که معلمان من از دوران ابتدایی تا دبیرستان و پیش دانشگاهی و حتی برخی از اساتید دانشگاهم از شهرهای مختلف افتخار داده‌اند و در نماز جمعه این هفته شهرستان اصلان دوز حاضر شده‌اند و اجازه داده‌اند در حضور پر برکت آنها درس پس بدهم، مقام معلم به قدری بالاست که این کمترین شرم می‌کنم در پیشگاه عظمت این بزرگان خطبه بخوانم، دست بوس تمام این عزیزانم هستم و تمام حیاتم را مدیون بزرگی این بزرگواران هستم.

وی گفت: هر جامعه‌ای می‌خواهد به بلندای پیشرفت و توسعه برسد یک راه بیشتر ندارد و آن این است که معلمان آن جامعه تکریم شوند؛ معلمان چراغ راهنمای جامعه هستند؛ هر جامعه‌ای که توجه کمتری به جایگاه و شأن معلم داشته باشد افول آن جامعه قطعی است.

خطیب نماز جمعه اصلاندوز اظهار کرد: اگر معلم‌های ما مشکل معیشتی داشته باشند آن موقع باید بگوییم وای بر ما! اگر مسائل اقتصادی معلمان برای این عزیزان دغدغه ایجاد کند و این دغدغه خدای ناکرده در کلاس‌های درس اثر بگذارد آن موقع بدا به حال اوضاع فرهنگی آینده ما، نسل جدید و جوانان بایستی دقت کنند که هیچ جایگاهی از جایگاه معلم برتر و بالاتر نیست و احترام به معلم باید در ذره ذره احساس، عواطف و عقلانیت جامعه موج بزند در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم که به سمت یک جامعه آرمانی در حال حرکت هستیم.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: هر دولتی اگر می‌خواهد سیاست، اقتصاد، توسعه، عمران و هر چیز دیگر را توسعه دهد، موفق نمی‌شود مگر اینکه در ابتدا اقدام به توسعه و تقویت فرهنگ اقدام کند که زیر بنای آن در آموزش و پرورش و تحت اختیار معلمین است.

خطیب جمعه اصلاندوز ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم مغان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن بیان رهنمودهایی به ارائه توصیه‌هایی برای منتخبان مجلس دوازدهم پرداخت و خاطر نشان کرد: اولین توصیه ما برای منتخبان جدید خصوصاً منتخب جدید منطقه خودمان، تلاش مومنانه و رفیقانه نه رقیبانه برای تشکیل و انتخاب هیأت رئیسه و اعضا و رؤسای کمیسیون‌ها است این واقعیت که با پایان یافتن تبلیغات انتخاباتی، اینک نوبت رفاقت برای خدمت است نه رقابت برای قدرت!

وی افزود: توصیه دوم ما، تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است؛ به نظر می‌رسد با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده، جواب اعتماد مردم را بدهد.

کد خبر 6108990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha