۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱

امام جمعه رشت تاکید کرد؛

لزوم گفتمان سازی در راستای مساله جمعیت

لزوم گفتمان سازی در راستای مساله جمعیت

رشت- امام جمعه رشت بر لزوم گفتمان سازی در راستای مساله جمعیت تاکید کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان، سبب کاهش نیروی مولد و خلاق جامعه است، افزود: گفتمان سازی با بهره گیری از ظرفیت رسانه و شبکه تبلیغی در حوزه جمعیت حائز اهمیت است که البته در این خصوص مسؤولان تلاش می‌کنند.

آیت الله فلاحتی بر ضرورت گفتمان سازی در حوزه جمعیت تأکید کرد و ادامه داد: باید با جهاد تبیین در حوزه جمعیت جدی تر ورود کرد چرا که جوانی جمعیت تضمین کننده امنیت کشور است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه پیری جمعیت پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت و مردم باید نسبت به این عواقب آگاه شوند، اضافه کرد: پرداختن به تحکیم خانواده، ازدواج آسان، اصلاح نگرش خانواده در این مساله می‌تواند اثرگذار باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دولت و مسؤولان می‌توانند از سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت به عنوان یک راهبرد استفاده کنند، تصریح کرد: امروز دشمنی که هیچگاه به نفع ما کار نکرده در بین جوانان ما تبلیغ فرزند کمتر، زندگی بهتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیری جمعیت بزرگترین آسیب را به یک جامعه وارد می‌کند و مسیرهای رسیدن به رشد و پویایی را در آن جامعه کاهش می‌دهد، گفت: افزایش جمعیت و رشد فرزندآوری موجب قدرت اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

امام جمعه رشت به دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: این دهه فرصتی برای پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: سوم خرداد روز عزت ایران و ذلت دشمنان است چرا که بر قدرت جمهوری اسلامی ایران افزوده شد.

کد خبر 6108999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha