۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸

امام جمعه آرادان:

مصرف انرژی بهینه شود/ آرادان درگیر تنش آبی شدید

مصرف انرژی بهینه شود/ آرادان درگیر تنش آبی شدید

آرادان- امام جمعه آرادان بر ضرورت بهینه کردن مصرف انرژی به خصوص آب در کشور تأکید کرد و گفت: استان سمنان و منطقه آرادان با کم آبی و تنش آبی شدید روبه‎رو است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های آخرین نماز جمعه اردیبهشت ماه شهرستان آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج)، به روز جمعیت و ضرورت افزایش این شاخص در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: باید جوانان را به ازدواج تشویق کرد.

وی از نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت، به عنوان دغدغه‌ای برای آینده ایران اسلامی یاد کرد و افزود: نیاز است که برای جوانان اهمیت ازدواج و فرزندآوری را تبیین کنیم.

امام جمعه آرادان همچنین بخش دوم صحبت‌های خود را به مناسبت روز بهره‌وری و مصرف بهینه اختصاص داد و گفت: فصل گرما است و هوا روز به روز گرم‌تر می‌شود لذا نیاز است که در مصرف برق و آب، دقت نظر بیشتری داشت.

شریفی نیا سمنان را استانی درگیر با تنش آبی دانست و ابراز کرد: منطقه آرادان مشکلاتی به لحاظ کم آبی دارد و نیاز است که با مصرف بهینه به کاهش هدر رفت آب این مایه ارزشمند، کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه خوبی به حوزه برق و افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها در کشورمان شده و ما با کمترین مشکل در زمینه این نوع از انرژی روبرو هستیم، افزود: در دولت قبل شاهد بودیم که گاهی در دو نوبت برق مردم قطع می‌شد و خیلی از مردم ابراز نارضایتی می‌کردند اما امروز از این خبرها نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آرادان خواستار بهینه کردن مصرف در تمام جامعه شد و تاکید کرد: متأسفانه کشور ما در شاخص‌هایی مانند بنزین و هم آب و برق گاهی تا سه برابر میانگین جهانی مصرف دارد و این شایسته نیست.

شریفی نیا این میزان مصرف را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد: باید در مصرف انرژی و به خصوص آب دقت نظر داشت.

کد خبر 6109043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha