۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶

رییس میراث فرهنگی و گردشگری مشگین شهر:

میراث فرهنگی نشان از هویت و فرهنگ یک کشور است

میراث فرهنگی نشان از هویت و فرهنگ یک کشور است

مشگین شهر_ رییس میراث فرهنگی و گردشگری مشگین شهر گفت: میراث فرهنگی نشان از هویت و غرور ملی و باعث تداوم و غنی فرهنگ یک کشور است.

ایمانعلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: میراث فرهنگی، نشان از هویت و غرور ملی و باعث تداوم و غنی فرهنگ یک کشور است که حفظ آن وظیفه‌ای همگانی و همیشگی است.

وی با تبریک فرارسیدن ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی به دست اندرکاران این حوزه خاطرنشان کرد: هدف اصلی تشکیل موزه حفظ و حراست از میراث فرهنگی است، از این رو بین موزه و میراث فرهنگی رابطه‌ی تنگاتنگی برقرار است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری مشگین شهر بیان کرد: هر موزه با توجه به چشم انداز خاص خود، از دانش و مهارت منحصر به فرد برای رسیدن به مقصود استفاده می‌کند تا مأموریت اصلی خود را که حفاظت از میراث بشری چه در درون موزه‌ها و چه محیط بیرونی است، به‌خوبی تحت پوشش قرار دهد.

ایمانی با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی امری بسیار مهم است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان زندگی بشر ادامه دارد و این امر تنها وظیفه اداره میراث فرهنگی نیست و تمامی افراد در راستای حفظ این سرمایه ملی باید تلاش کنند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری مشگین شهر تصریح کرد: بازدید علاقمندان و دوستداران از آثار باستانی امروز ۲۹ اردیبهشت رایگان است.

کد خبر 6109532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha