۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۵

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد؛

آغاز طرح پایش ۳۷۷ مزرعه پرورش ماهیان سردابی لرستان

آغاز طرح پایش ۳۷۷ مزرعه پرورش ماهیان سردابی لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز طرح پایش ۳۷۷ مزرعه پرورش ماهیان سردابی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه ۳۷۷ مزرعه پرورش و ۱۸ مزرعه تکثیر و تفریق ماهیان سردابی در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: اولین مرحله از طرح پایش ماهیان سردابی استان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای خردادماه همه مزارع پرورش ماهیان سردابی استان مورد رصد و نمونه‌برداری قرار گیرند.

وی اظهار کرد: اولین مرحله از طرح پایش ماهیان سردابی استان به‌منظور ارزیابی وضعیت بیماری‌های ویروسی ماهیان سردابی شروع شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به خطر شیوع و انتشار بیماری‌های ویروسی آبزیان و برای حفظ سرمایه‌گذاری انجام شده با اقداماتی از جمله تجهیز آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان، تهیه کیت و وسایل اختصاصی لازم برای انجام آزمایش‌ها تخصصی آبزیان طرح پایش بیماری آبزیان در استان لرستان شروع شد.

زبردست با اشاره به اینکه ۳۷۷ مزرعه پرورش و ۱۸ مزرعه تکثیر و تفریق ماهیان سردابی در لرستان وجود دارد، گفت: در راستای پایش وضعیت بیماری آبزیان در سطح استان نمونه‌برداری شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای خردادماه کلیه مزارع پرورش ماهیان سردابی استان مورد رصد و نمونه‌برداری قرار گیرند.

کد خبر 6111363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha