۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:

طوفان و تگرگ ۶۵۰ میلیارد تومان به استان سمنان خسارت زد

طوفان و تگرگ ۶۵۰ میلیارد تومان به استان سمنان خسارت زد

سمنان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از بروز خسارت ۶۵۰ میلیارد تومانی طوفان و بارش باران و تگرگ طی روزهای آخر هفته گذشته در سراسر استان خبر داد.

کمال طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بارش باران شدید، سیلاب، تگرگ و طوفان اواخر هفته گذشته خسارت‌های زیادی را به خصوص به بخش زراعت و باغبانی استان سمنان وارد کرد، تاکید کرد: کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط مانند جهاد کشاورزی تلاش کرده‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، خسارات را برآورد کنند.

وی با بیان اینکه حجم خسارات در برخی مناطق بالا برآورد شده است، تاکید کرد: بارش باران شدید و تگرگ به همراه تند باد و طوفان در نقاط مختلف استان بیش از ۶۵۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که مقدار قابل توجهی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه بیشترین میزان خسارات وارد آمده در این سیل و تگرگ و طوفان متعلق به شهرستان دامغان بوده است، گفت: بخشی از محصول پسته این شهرستان تحت تأثیر بارش تگرگ، تخریب شده است.

طاهریان برآورد خسارت وارده به باغات پسته دامغان را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی باغی تحت کشت پسته در دامغان مورد خسارت تگرگ و طوفان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این باغات بعضاً ۱۰۰ درصد محصول خود را از دست داده‌اند، افزود: در نقاط دیگر استان مانند بسطام، شاهرود و میامی نیز بروز خسارات به مزارع و باغات اعلام شده و کارشناسان خساراتی را برآورد کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان میزان برآورد خسارات وارده تگرگ و طوفان به کشاورزی و باغداری بخش بسطام شهرستان شاهرود اعلام شده است، گفت: در میامی نیز شاهد بروز خساراتی در منطقه کالپوش و پل ابریشم به مزارع گندم و جو بودیم.

طاهریان بیان کرد: بارش تگرگ و باران، تندباد و طوفان و سیلاب در شهرستان‌های دامغان، میامی، شاهرود و سمنان به ترتیب بیشترین میزان خسارات را به لحاظ مالی برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه بارش باران شدید و تگرگ طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به بروز خسارات به برخی زیرساخت‌ها و ابنیه استان هم منجر شده است، تاکید کرد: مابقی خسارات وارده تا برآورد ۶۵۶ میلیارد تومانی، خساراتی است که به ابنیه، طرح‌های آبرسانی و … وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: پرداخت خسارات باغداران و کشاورزان استان توسط بیمه یکی از اقداماتی است که هم اکنون مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش مهر، به علت بدعهدی بیمه‌ها، عدم پرداخت درست خسارات سال‌های قبل و گران کردن سال به سال بیمه کشاورزی، بسیاری از کشاورزان استان سمنان محصولات خود را بیمه نمی‌کنند چرا که عقیده دارند در صورت بیمه بودن هم خسارات به درستی پرداخت نمی‌شود و تنها باید هزینه‌ای اضافه بپردازند.

کد خبر 6111502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha