۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷

رییس اداره دامپزشکی قرچک:

کشتار غیرمجاز و پنهانی دام در قرچک/ متخلف به ۱۱ماه زندان محکوم شد

کشتار غیرمجاز و پنهانی دام در قرچک/ متخلف به ۱۱ماه زندان محکوم شد

قرچک- رییس اداره دامپزشکی قرچک از کشتار غیرمجاز و پنهانی دام در یکی از دامداری های این شهرستان خبر داد و گفت: فرد متخلف در این خصوص به ۱۱ماه زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد خلیلی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از شناسایی فرد متخلفی که اقدام به کشتار غیر مجاز دام در محوطه دامداری خود می‌کرد، خبر داد و افزود: این فرد متخلف با حکم مراجع قضائی به ۱۱ ماه حبس قطعی محکوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی قرچک اضافه کرد: هرگونه کشتار غیر مجاز دام خارج از ضوابط و دستورالعمل‌های دامپزشکی جرم بوده و سبب تهدید علیه بهداشت و سلامت جامعه می‌شود.

وی در تشریح جزئیات شناسایی و دستگیری فرد متخلف کشتار غیرمجاز دام در قرچک گفت: فرد متخلف که پس از شناسایی تحویل مراجع قضائی شده بود، با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و با رد اعتراض وی در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۱ ماه حبس قطعی محکوم شد.

خلیلی کشتار غیر مجاز دام را از خطوط قرمز دامپزشکی و یکی از عوامل مهم در انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانست و گفت: نظارت دقیق بهداشتی و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام از وظایف مهم و اساسی کارشناسان دامپزشکی قرچک است و همکاران من در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

کد خبر 6111561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha