۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰

الهام علی‌اف: ‌

امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند

امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند

تبریز-رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند.‌

به گزارش خبرنگار مهر، الهام علی‌اف صبح یک شنبه در مراسم افتتاح رسمی سد قیز قلعه‌سی و آغاز بهره‌برداری از سد خداآفرین اظهار کرد: امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند؛ دوستی دو کشور دیرینه است و امروز مراودات بین دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار رؤسای جمهور دو کشور در نقطه صفر مرزی با یکدیگر دیدار می‌کنند و همکار دو کشور در این پروژه سدسازی به ثمر نشست و در آینده همکاری‌ها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در حوزه مسائل بین‌الملل نظراتمان بسیار به هم نزدیک است. در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

وی گفت: امروز با آیت الله رئیسی درباره مسائل بسیار مهمی مذاکره کردیم و اطمینان حاصل کردیم که دیدگاه‌های ما به ویژه در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک است و ما در چارچوب تمام سازمان‌های بین المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

الهام علی‌اف همچنین تصریح کرد: پروژه‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان که در حوزه حمل و نقل در حال اجرایی شدن است برای ما و منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ کریدور شمال-جنوب برای منطقه بسیار مهم است و با ایجاد زیرساخت‌های راه آهن در ایران این کریدور به حیاتی‌ترین رگ حمل و نقل دنیا بدل خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل و نقل بین دو کشور در سال گذشته، افزود: پس از افتتاح راه آهن، این میزان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز پل جدید آق‌بند نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که بخشی از کریدور شمال جنوب است و جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می‌کند.

کد خبر 6111818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha