۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

جانشین پلیس راه جنوب استان کرمان:

آموزش صحیح رانندگان برای کاهش حوادث رانندگی ضرورت دارد

آموزش صحیح رانندگان برای کاهش حوادث رانندگی ضرورت دارد

کرمان- جانشین پلیس راه جنوب استان کرمان گفت: آموزش صحیح رانندگان و ارتقایی آگاهی آنان نسبت به مقررات برای کاهش حوادث رانندگی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد یارالهی اظهار داشت: حوادث رانندگی هر ساله باعث هزاران مورد مرگ و میر، قطع عضو و آسیب دیدگی می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه این صدمات باعث از دست رفتن شغل‌ها و جایگاه اجتماعی افراد می‌شود و علاوه بر درد و ناراحتی آسیب دیدگان و خانواده آنان، در زندگی روزمره افراد هم اخلال ایجاد می‌شود.

جانشین پلیس راه جنوب استان کرمان تصریح کرد: حوادث رانندگی در ابعاد اقتصادی هم زیان‌های مالی بسیار بالایی به همراه دارند و جبران این سرمایه‌ها به زیان همگان خواهد بود، بنابراین ضرورت دارد برای کاهش این حوادث و تبعات ناشی از آنها تلاش کنیم.

یارالهی با اشاره به نقش خطای انسانی در بروز حوادث رانندگی خاطرنشان کرد: بنا بر بررسی‌ها باید گفت آموزش صحیح رانندگان و ارتقا آگاهی آنان نسبت به مقررات می‌تواند در کاهش حوادث و تصادفات و نجات جان انسان‌ها نقش اثربخشی داشته باشد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه جنوب استان کرمان افزود: این آموزش‌ها از طریق برگزاری جلسات و همایش‌ها و به ویژه ارائه دریافت گواهی نامه و تاکید مستمر بر رعایت قوانین عبور و مرور امکان پذیر است.

یارالهی با اشاره به تبعات و هزینه‌های بالای حوادث رانندگی، بر نقش مؤثر آموزش شهروندان در کاهش تصادفات تأکید کرد.

کد خبر 6111820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha