۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مهمترین چالش کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تامین هزینه‌ است

مهمترین چالش کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تامین هزینه‌ است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مهمترین چالش کنگره پانزده هزار شهید استان فارس تامین هزینه‌ها است خواستار کمک و یاری دستگاه‌های مختلف به ویژه استانداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره پانزده هزار شهید استان فارس خطاب به اعضای کنگره گفت: مهم‌ترین چالشی که کنگره‌ها با آن روبه‌رو هستند تأمین هزینه است و برون‌رفت از این معضل، همکاری و مساعدت بیشتر استانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

یادواره شهدای فرهنگی استان فارس الگویی برای کنگره اصلی شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: یادواره شهدای فرهنگی استان فارس که هفته گذشته برگزار شد به‌عنوان یک کنگره مورد تأیید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت و باید به نیکی از آن یاد شود و همواره راهنمای عمل و الگو و چراغ راه ما قرار گیرد چراکه برنامه‌های متنوع، مناسب و سنگینی در برگزار این یادواره نقش داشته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس افزود: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع و ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده که ازلحاظ کمی و کیفی مورد اهمیت قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پویش‌های مختلف، چاپ کتاب و عکس در فضای مجازی، توجه به سیره شهدا، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری در راستای تحقق و تأکید فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به تولیدات محتوای رسانه‌ای در حد مطلوب، پرداختن به نقش پزشکان، اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس و نیز خروج از بدنه اجتماعی و ورود اقشار جامعه در این یادواره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین خواستار پرداختن به نقش اقشار مختلفی چون جامعه درمانی و پزشکان و اصناف در جنگ تحمیلی هشت ساله شد و گفت: باید سعی شود هر نوع قشر و هر بخشی از جامعه حضور خود را در این کنگره احساس کند.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد ارتباط حماسه با عرفان به ویژه در حوزه فعالیت‌های هنری و اجتماعی، روایتگری و نیز توجه به نقش جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های جهادی در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز توجه به نسلی پویا و با نشاط در کنگره آبان امسال موردتوجه متصدیان فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 6112063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha