۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز:

پروژه تعویض شبکه برق بازار تبریز اجرا می‌شود

 پروژه تعویض شبکه برق بازار تبریز اجرا می‌شود

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: پروژه تعویض شبکه برق بازار تبریز اجرا می‌شود و هدف ما در این راستا ایمن سازی بازار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا ظهر یک شنبه در نشست خبری به مطالبات این شرکت از مشترکان در حوزه شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره و اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال فروش برق داشتیم که از این رقم چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال وصول نشده است.

وی به چالش‌های روز این شرکت در حوزه توزیع برق اشاره کرد و افزود: روشنایی معابر، جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار و تعویض شبکه برق بازار تبریز از چالش‌های این شرکت بوده که سعی داریم با تلاش شبانه روزی سعی در رفع این چالش‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه روشنایی معابر کمبودهایی داریم و این وضعیت در شأن مردم تبریز نیست اما در ۲ ماه گذشته اقداماتی زیادی صورت گرفته و تلاش بر این است تا میزان روشنایی معابر تبریز را بالای ۹۵ درصد برسانیم.

فرج نیا از اجرای طرح جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار با کابل‌های مسی در حوزه برق تبریز خبرداد و گفت: از مجموع سه هزار کیلومتر شبکه مسی در حوزه تبریز، ۳۵ درصد با کابل خودنگهدار جایگزین شده و امسال نیز جایگزین کردن هزار کیلومتر برنامه ریزی شده که ۵۰۰ کیلومتر آن آماده امضا و اجراست.

وی همچنین از اعمال پاداش ۴۵۰ میلیارد ریالی این شرکت به مشترکان خبر داد و گفت: بخشی از ناترازی در حوزه مصرف برق به تولید و بخشی هم به فرهنگ مصرف برمی گردد و مشترکان می‌توانند با رعایت الگوی مصرف، مشمول این امتیاز شرکت توزیع برق شوند.

امسال ۶۰ کیلومتر از شبکه برق تبریز تعویض می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز یکی از چالش‌های این شرکت را شبکه برق بازار تبریز اعلام و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری بازاریان، بتوانیم متناسب با بافت تاریخی، شبکه برق رسانی این مجموعه را بازسازی کنیم.

فرج نیا با اشاره به اینکه قدیمی ترین پرونده برق در تبریز مربوط به ۱۱۸ سال و سال ۱۲۸۵ شمسی است، گفت: شبکه‌های فشار قوی و ضعیف در حوزه برق تبریز به ویژه در مناطق مرکزی شهر تبریز فرسوده است و طبق برنامه، قرار است امسال ۶۰ کیلومتر از شبکه فشار متوسط و ضعیف را تعویض کنیم.

وی بر حساسیت این شرکت در حفظ مبلمان شهری تبریز در برق رسانی و توزیع برق تاکید کرد و افزود: این موضوع مورد تاکید مقامات وزارت نیرو نیز است و تلاش می‌کنیم که مبلمان شهری تبریز را در اجرای طرح‌های برقی هم نزنیم.

وی به طرح‌های در دست اجرای این شرکت در حوزه مبلمان شهری در سال جاری اشاره کرد و گفت: بستن درب تابلوهای سطح شهر به تعداد ۲ هزار تابلو و بستن دریچه‌های پایه‌های روشنایی معابر برای حفظ ایمنی شهروندان که از هفته قبل آغاز شده است و ظرف یک ماه بهره برداری می‌شود، از جمله این طرح هاست.

فرج نیا به ایام اوج مصرف تابستان و ضرورت رعایت الگوی مصرف و دمای ۲۴ درجه اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد برق توزیعی در کشور در سیستم سرمایشی مصرف می‌شود که رقم بالایی است و اگر مشترکان دمای آسایش و رفاه که همان ۲۴ درجه است را رعایت کنند، صرفه جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

رویکرد دولت پایدار برق خانگی است

وی به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر پایداری برق مشترکان خانگی در تابستان اشاره کرد و افزود: مدیریت مصرف در این زمینه بسیار مهم است، شرکت برق نیز برای اجرا و عملیاتی کردن بخشنامه دولت، طبق هماهنگی با صنایع، کشاورزان و ادارات در ایام اوج مصرف سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) برق این واحدها را یک روز در هفته قطع می‌کند که با جابجایی روز تعطیل، تولید نیز دچار توقف نمی‌شود.

فرج نیا با بیان اینکه سالانه حدود هفت تا ۹ درصد در حوزه صنعت شاهد افزایش مصرف برق هستیم، گفت: برای جبران ناترازی در برق، کاهش ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری در ادارات مصوب شده است و به پروانه‌های بهره برداری کشاورزی نیز روزانه ۱۳ ساعت برق تعلق می‌گیرد.

فرج نیا با بیان اینکه سالانه حدود هفت تا ۹ درصد در حوزه صنعت شاهد افزایش مصرف برق هستیم، گفت: برای جبران ناترازی در برق، کاهش ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری در ادارات مصوب شده است و به پروانه‌های بهره برداری کشاورزی نیز روزانه ۱۳ ساعت برق تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از مولدها و ظرفیت آنها، دیگر راه رفع ناترازی برق است و در حال حاضر هر کیلووات برق تولیدی بخش خصوصی، تا ۳۳ هزار ریال و تا ۲۰ سال به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق تبریز همچنین به افزایش تعداد خودروهای برقی نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد ایستگاه‌های شارژ این خودروها از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم تا در آینده در این زمینه دچار مشکل نشویم.

فرج نیا به برنامه دولت برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از سوی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این استان نیز در این راستا، پنج نقطه برای تولید برق از انرژی خورشیدی جانمایی و به سرمایه گذاران معرفی شده است که واحد ۶۰ مگاواتی در حال آماده سازی برای اجراست و ۹۰ مگاواتی نیز در مرحله فراخوان قرار دارد.

کد خبر 6112091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha