۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر آغاز شد

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر آغاز شد

خرمشهر- بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کار خود را با حضور جمعی از هنرمندان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر عصر امروز یکشنبه با حضور جمعی از هنرمندان اجرای تئاتر خیابانی در باغ موزه دفاع مقدس در ۲ بخش صحنه و خیابانی آغاز به کار کرد.

در بخش صحنه تئاتر جشنواره تئاتر «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی و کارگردانی داوود پارسا از گچساران در تالار خلیج فارس اجرا شد.

قرار است تئاتر «صراع مع النفس» به نویسندگی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی از خرمشهر در تماشاخانه فانوس و در بخش نمایش خیابانی «زخم بردار» در این تماشاخانه اجرا شود.

همچنین قرار است تئاتر «روزی روزگاری همین کوچه پایین» به نویسندگی رضا دانش پژوه و کارگردانی نرگس نوری ممبینی در پلاتوی ستاد غریفی بر روی صحنه رود.

در بخش خیابانی در نخستین روز برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر «اتیکت» به کارگردانی و نویسندگی بهنام کاوه از آبادان، «آخرین ملاقات» نویسندگی و کارگردانی حسن غابشی از خرمشهر، «گلد من» به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب پور از خرمشهر، «قهرمان غریب» به نویسندگی حسنا قبادی و کارگردانی مریم بنی طرف از سوسنگرد و «سفر» به نویسندگی پژمان شاوردی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران اجرا شوند.

در روز دوم جشنواره نمایشنامه‌های عروس فلسطین از اهواز، بین یه عالمه ماهی از خرمشهر در بخش صحنه و گلدمن از خرمشهر، هشت خوان از اصفهان، سفر از دهلران، زخمه بردار از خرمشهر و آخرین ملاقات از خرمشهر در بخش خیابانی اجرا شوند.

در روز سوم پابرهنه در بهشت از رشت، هاراگیری از شیراز، رقص ماهی مرده از اراک در بخش صحنه و اتیکت از آبادان، مستر دیفال از کرمانشاه، یادگاری از جیرفت، مجنون از تهران، گلدمن از خرمشهر و زخمه بردار از خرمشهر اجرا خواهند شد.

در روز چهارم دده از قم، آخرین دختر از خرمشهر و نوبت در بخش صحنه و یادگاری به نویسندگی مانه شاهرخی سارو و کارگردان حسان بحرینی و آرزو جعفری از جیرفت، هشت خوان به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی مجتبی خلیل از اصفهان، آخرین ملاقات از خرمشهر، اتیکت از آبادان، مجنون از تهران و مستر دیفال از کرمانشاه اجرا خواهند شد.

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

کد خبر 6112353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha