۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۴

در شب میلاد امام رضا(ع)؛

زائران برای سلامتی رییس جمهور و همراهان دست به دعا برداشتند

زائران برای سلامتی رییس جمهور و همراهان دست به دعا برداشتند

مشهد- زائران و مجاوران علی ابن موسی الرضا (ع) در شب میلاد ثامن الحجج برای سلامتی رییس جمهور کشورمان، خادم الرضا «سید ابراهیم رییسی» دست به دعا برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خورشید می‌رود برای غروب و زمزمه‌های دعای فرج در حرم می‌پیچد، امشب قرار است زوار و همسایگان ثامن الحجج (ع)، برای ظهور منجی دعا کنند.

مداح از زائران و مجاوران می‌خواهد، آیه «ام یجیب» را بخوانند و با این مقدمه اعلام می‌کند که سانحه‌ای برای بالگرد رئیس جمهور کشورمان و تولیت سابق آستان قدس رضوی پیش آمده است، خادمان و زائران و مجاوران دست به دعا برداشته‌اند و آیه شفا می‌خوانند.

کاروان البرز، کاروان کرج و خانمی هم که از تهران آمده، دارد به زائری دیگر التماس دعا می‌گوید، امشب همه دعوت شده‌اند به صحن و سرای آقایِ گره گشا، آقایِ مهربان.

آسمان دلربا، باغچه‌ها و گلدان‌ها، غرق رنگ، کتیبه‌های روی دیوار خوش آمدگوی و بشارت بخش، فواره‌ها فالِ خوشِ آب و روشنایی، چلچراغ‌ها و چراغانی‌ها نور می‌پاشند، تا ضیافت میلاد آقایمان را سراسر رنگ و نور و شادی باشد.

مردی که لباس محلی ایالات پاکستان را به تن دارد، روبروی پنجره ایستاده و شانه‌هایش می لرزد و با آقای غریب نواز شهرمان زمزمه‌های دلی دارد، امشب او حاجت رواست، در زلال اشک‌های روی صورتش، این استجابت دعا را می‌شود، دید.

زائری با لهجه سیستانی ذوق زده است که خادم آقا، دعوتنامه مهمانسرای حرم به او و خانواده اش داده و تلفنی به خواهرش، می‌گوید: «دیدی چقدر خوش بختیم، شب تولد امام رضا، مهمان سفره حضرت شدیم.»

«جانم رضا، ای جان جانانم رضا»، این نغمه‌ای که مداح می‌خواند و اجتماعی از زوار که با دسته‌های گل، برای تبریک تولد آمده‌اند با او همخوانی می‌کنند.

امشب صحن و سرای رضوی یکپارچه غرق دعا و نیایش و راز و نیاز است با آقایی که میهمان‌هایش را دوست دارد و دست خالی آنها را از درگاه آستانش باز نمی‌گرداند.

هنگامه اقامه نماز هم که می‌رسد، زائران رضوی، برای سلامت رئیس جمهور کشورمان و همراهانش دست به دعا برمی‌دارند، باشد که به یمن این شب عزیز در صحن و سرای امام هشتم استجابت شود.

أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ

کد خبر 6112392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha