۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

خوزستان دارای ۵۲۰ حوزه امتحانی است

خوزستان دارای ۵۲۰ حوزه امتحانی است

اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود ۵۲۰ حوزه امتحانی در استان گفت: خوزستان بیشترین حوزه امتحانی را در سراسر کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش برگزاری چندین آزمون را برعهده دارد که یکی از آنها آزمون آموزگاری است که در این راستا ۲ هزار و ۲۹۰ نفر باید در این مرحله مورد ارزیابی قرار گیرند و در کانون‌ها گزینش شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش استان با توانمندی نیروهای خود با استفاده از فضایی که در اختیار دارد، این کار را انجام می‌دهد هرچند که انجام این کار مساله نیرو در آموزش و پرورش را حل نمی‌کند اما بخشی از آن را پوشش می‌دهد.

وی، بخش دیگر را آزمون‌های نهایی پایه دهم تا دوازدهم اعلام و عنوان کرد: چالش‌های به وجود آمده در سامانه یک سری مشکلات را برای دانش آموزان ایجاد کرد که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که امتحانات با تأخیر برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این استان بیشترین حوزه امتحانی را در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: خوزستان دارای ۵۲۰ حوزه امتحانی است که نیاز به امکانات و تجهیزات بسیاری از جمله سیستم سرمایشی، دوربین مداربسته، موبایل یاب، سیگنال یاب، تعداد زیادی نیرو و… دارد.

حبیبی ادامه داد: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در آزمون نهایی شرکت می‌کنند، همچنین ۲۰ هزار دانش‌آموز ترمیم معدل وجود دارد که باید حوزه‌بندی شوند و کارت دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در حال حاضر دانش آموزان خوزستانی کارت آزمون را دریافت کرده‌اند و تعدادی که نیاز به ایجاد سابقه یا ترمیم معدل دارند، موفق به دریافت کارت نشده‌اند که امیدوار هستیم با تدابیر اتخاذ شده مشکلات آنها نیز مرتفع شود.

وی با اعلام اینکه به صراحت می‌گویم آموزش و پرورش در حال از دست دادن جایگاه خود بود و آموزشگاه‌ها در حال گرفتن نقش اول بودند، گفت: دانش آموزان راهی جز مراجعه به آموزشگاه‌ها نداشتند اما اکنون با تحول بزرگی که در آموزش و پرورش در حال رخ دادن است مرجعیت و محوریت، کلاس درس، مدرسه و معلم می‌شود که دانش آموزان باید پیشرفت خود را از این محل بیابند.

حبیبی اظهار کرد: به زودی آزمون کیفیت بخشی برگزار می‌شود و پس از آن آزمون دبیری را خواهیم داشت.

کد خبر 6112472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha