۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهادت عنایت خداوند برای بندگان شایسته است

شهادت عنایت خداوند برای بندگان شایسته است

قزوین-نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهادت عنایت خداوند برای بندگان شایسته است، افزود: شهادت خسارت نیست بلکه عنایت خداوند است .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجمع عزاداری خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی و همراهان و همچنین استاندار و امام جمعه آذربایجان که ظهر دوشنبه در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه شهادت عنایت خداوند برای بندگان شایسته است، اظهار کرد: شهادت خسارت نیست بلکه عنایت خداوند است و ما هرچه داریم از شهدا داریم؛ شهدا پیام آوران آرمان‌های ائمه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: شهید حاج قاسم و شهید ابراهیم رئیسی جایگاه ویژه و اثرگذاری دارند که غیر قابل تصور است و به نظر می‌رسد زمانی که حاج قاسم بر پیشانی ایت الله رئیسی بوسه زد درآن هنگام عهدی برای رسیدن به سعادت بین آن دو شهید بزرگوار بسته شد.

وی افزود: خداوند مومنان را به جهاد دعوت می‌کند و آنهایی که لیاقت جهاد را پیدا می‌کنند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. برخی از مومنان از یکدیگر پیشی گرفته و حق جهاد را ادا می‌کنند چنانچه آیت الله رئیسی نیز حق جهاد را ادا کرد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خداوند انسان را به تقوا دعوت می‌کند و هرکس به اندازه لیاقت خود در مسیر تقوا قرار می‌گیرد اما برخی در این میان نهایت تلاش خود را به کار می‌برند و حق تقوا را نیز ادا می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند انسان را به قرائت و انس گیری با قرآن و ارتباط با خود دعوت می کند و فرهیختگانی همچون حاج قاسم سلیمانی که در این مسیر قرار دارند حق تلاوت قرآن را ادا می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی قرآنی بود و در دل مومنین جایگاه داشت، حتی دشمنان او نیز ایشان را دوست داشتند و این وعده خداوند است که هرکس اهل ایمان و عمل صالح باشد در دل مومنین راه پیدا می‌کند.

آیت الله عابدینی مطرح کرد: شهید سلیمانی و شهید رئیسی اهل قرآن، تقوا و منتظر جهاد بودند که طبق گفته خداوند در قرآن کریم کسانی که منتظر جهاد هستند برای رسیدن به آن بی قراری می‌کنند، قرآن را تلاوت کرده، برایمان خویش افزوده و به خدا توکل می‌کنند.

وی تصریح کرد: آیت الله رئیسی پیش از انقلاب نیز در زندان رژیم پهلوی بود و از همان ابتدا در این مسیر قرار داشت و از زمان یتیمی به امام رضا (ع) پناه آورد و تا زمانی که به دیدار حق شتافت خادم آن حضرت بود.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: وجه تشابهی بین شهادت ابراهیم رئیسی و علمدار کربلا وجود دارد هردو به قصد تامین و رفع مشکل آب قدم در راه جهاد گذاشتند و هردو به زمین افتادند اما مسئله این است که هنوز کسی هست که علم شهید رئیسی را از زمین بردارد اما اباعبدالله پس از شهادت علمدار خود در میدان تنها ماند.

وی در پایان بیان کرد: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به رهبر عزیزمان، خانواده محترم شهدا، ملت ایران و مسئول ارشد استان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند خواستاریم تا توفیق خدمت، تلاوت قرآن، تقوا، جهاد و شهادت را نصیب ما بگرداند.

کد خبر 6113638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha