۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۳۱

در دو اجتماع بزرگ رقم خورد؛

مردم قدرشناس شاهرود سیاه پوش و عزادار سیدالشهدا خدمت

مردم قدرشناس شاهرود سیاه پوش و عزادار سیدالشهدا خدمت

شاهرود- مردم شهید پرور و متدین شاهرود با حضور در فرمانداری ویژه این شهرستان و همچنین میدان ساعت گل، دو تجمع مردمی را به یاد شهید سید ابراهیم رئیسی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تأیید خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سید شهیدان خدمت، شهید امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، مردم متدین و خداجوی شهرستان شاهرود دو تجمع خودش جوش عزاداری و سوگواری برگزار کردند.

یکی از این مراسم در محوطه فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود بود که با حضور خیل مشتاقان و مردم ولایی شهرستان شاهرود برگزار شد. در این مراسم که با نوحه‌سرایی همراه بود امام جمعه شاهرود درباره منش شهید رئیسی، گفت: مردمی بودن ویژگی بارز شهید سید ابراهیم رئیسی بود.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه نگاه شهید رئیسی به مردم نگاه خدمتگزاری بود، تاکید کرد: پاداش خدمت برای مردان بزرگ، شهادت است.

وی شهید رئیسی را رئیس جمهوری مردمی، خستگی ناپذیر و تلاش‌گر دانست و ابراز کرد: شهادت ایشان قطعاً ضایعه‌ای دردناک و بزرگ است اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کرده‌اند انقلاب اسلامی چنین روزهای دشواری را به سلامت پشت سر گذاشته است.

امام جمعه شاهرود همچنین درباره اجر خدمت رسانی به مردم در دین مبین اسلام نیز با ذکر حدیثی، نکاتی را بیان کرد.

امینی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در هر پست و مکانی که قرار داشت، منشأ خدمت بود، گفت: خدمات ایشان در آستان قدس زبانزد خاص و عام بود و همینطور زمانی که ایشان در قوه قضائیه و مجریه بودند چنین شرایطی بر آنجا نیز حاکم شد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی مبدع خدمات نو بود، گفت: شهید رئیسی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره خدمات بزرگی را به انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

امام جمعه شاهرود گفت: خدمات ایشان در آستان قدس رضوی به قدری نو بود که در دوران ایشان آستان قدس به نوعی جهانی شد.

تجمع مردم مردم شاهرود نیز ساعتی قبل و بعدازظهر دوشنبه در محل ساعت گل برگزار شد، این مراسم با مداحی و سینه زنی آحاد مردم شهرستان همراه بود. در این مراسم معنوی نیز به گوشه‌ای از خدمات شهید ابراهیم رئیسی اشاره شد.

جمعی از مسئولان شهرستان شاهرود نیز در این مراسم حضور داشتند.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت این ضایعه بزرگ، گفت: ایران اسلامی مرد بزرگی را از دست داد که منشأ خدمات برجسته بود.

وی رئیسی را رئیس جمهوری مردمی و خادم قلمداد کرد و افزود: امیدواریم که بتوانیم در مسیر ایشان در راستای خدمت رسانی به مردم گام‌های خوبی برداریم تا یاد ایشان زنده نگه داشته شود.

کد خبر 6113881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha