۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۷

اجتماع عزاداری «شهید جمهور» با حضور پرشور مردم مشهد برگزار شد

اجتماع عزاداری «شهید جمهور» با حضور پرشور مردم مشهد برگزار شد

مشهد- اجتماع عزاداری «شهید جمهور» با حضور پرشور زائران و مجاوران رضوی در میدان بسیج مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خیابان امام رضا مشهد مملو از جمعیت برای عزاداری خادم الرضا (ع) شد، مرد و زن دست بر سر گذاشتند و فریاد زدند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، امام هشتم ما، صاحب عزاست امروز».

مراسم با سلام به ثامن الحجج (ع) و به نیت شهدای خدمت آغاز شد و اجتماع هزاران نفری میدان بسیج فریاد «یا حیدر، یا حیدر» سر دادند.

مجری برنامه که روبروی جمع عزادار و سیاهپوش ایستاده است، خطاب به آنها می‌گوید: «اگر وزیر خارجه و ارواح شهدا حضور داشتند؟ چه شعاری می‌دادیم؟» و ادامه می‌دهد: «رهبرمان گفتند، مساله اصلی ما غزه است» پس «قربت الی الله» در محضر امام هشتم، علی ابن موسی الرضا (ع)، مشت‌ها را گره کرده و سنگ به شیطان بزرگ بزنیم؛ جمعیت عزادار نیز در پاسخ به او یکپارچه و باقدرت فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

امروز در خیابان امام رضا، یک ایران جمعیت بود، امروز شهر امام رضا سوگوار و سیاهپوش خادم الرضا بود، امروز زائر و مجاور در کنار هم ایستاده و می‌گیرند، امروز روز پردرد مشهدی‌ها بود.

جوانان، روحانیون، زنان، مردان، مادران کودک در آغوش و سالمندان عصا در دست هم آمده بودند برای عرض تسلیت به ساحت ملت ایران تا این غم را در کنار هم التیام دهند و تاب بیاورند.

مردم همیشه ایستاده در صحنه

امروز این مردم آمدند تا بگویند خیالتان جمع این مردم پای انقلابشان هستند و همه به نیت رمی جمرات با خشاب پر، محکم و کوبنده فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مراسم که به اوج خود می‌رسد، چشم‌ها اشکبار، دست‌ها روی سر، شانه‌ها لرزان، غوغایی در میان جمعیت میدان بسیج برپا می‌شود.

در پایان مراسم عزاداری رئیس جمهور شهید و همراهانش جمعیت عزادار به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و برای ابراز تسلیت به پیشگاه ثامن الحجج به حرم مشرف شدند و زمزمه کردند: «ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم، تا قیامت ای رضا جان سر ز کویت بر ندارم»

کد خبر 6113956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha