۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۴

استاندار هرمزگان:

تلاش برای افزایش ترانزیت در کریدور مهم شمال به جنوب ادامه دارد

تلاش برای افزایش ترانزیت در کریدور مهم شمال به جنوب ادامه دارد

بندرعباس -استاندار هرمزگان در نشست بررسی مسائل ترانزیت در کریدور شمال _ جنوب از استمرار تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت در این مسیر فراملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی، در نشست با مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی روسیه با قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت روسیه با جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های این کشور در وقایع اخیر، اظهار کرد: دوستی ما با دولت روسیه بسیار عمیق است از این رو علاقه مند هستیم این دوستی را در مناسبات اقتصادی هم عمیق‌تر ادامه دهیم.

وی روسیه را دوست روزهای سخت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: آمادگی داریم مزیت‌های خود را با روسیه به اشتراک گذاشته و در تعاملات اقتصادی وارد فاز عملیاتی شویم به همین منظور لازم است طی یک برنامه زمانبندی با شاخص‌ها و مدیر پروژه‌ی مشخص موانع موجود در توسعه مناسبات اقتصادی احصا و رفع شود.

دوستی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از ترانزیت، تجارت و عملیات بندری ایران از بنادر استان هرمزگان انجام می‌شود، ادامه داد: این ظرفیت در هرمزگان باوجود بنادر دیگری چون بندر شهید باهنر، لنگه، خمیر، سیریک و جاسک در حال افزایش است ضمن اینکه امتیاز مهم مدیریت ریلی تا عمق ۶۰۰ کیلومتری خاک کشور در اختیار استان هرمزگان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان مزیت ۱۴ جزیره و ۹ فرودگاه هرمزگان را نیز زمینه‌ی مناسب تصمیم‌گیری درباره ترانزیت در سایر بخش‌ها برشمرد و افزود: برای رفع موانع اجرایی زیرساختی و نرم‌افزاری در کریدور مهم شمال به جنوب آمادگی کامل داریم.

دوستی در پاسخ به مطالبه طرف روسی جهت کاهش تعرفه‌های حمل و نقل ریلی، گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعاً در این حوزه انعطاف پذیر برخورد خواهد کرد و بر اساس ظرفیت تناژی که روسیه اعلام می‌کند می‌توانیم پیگیری کاهش تعرفه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل ریلی در کشور را حاصل وجود محدودیت در تأمین دیزل و واگن دانست و تاکید کرد: چنانچه روسیه متعهد به تأمین واگن و دیزل شود قطعاً تعرفه‌ها با کاهش چشمگیری روبرو خواهد بود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: تلاش و برنامه‌ریزی های استان بر مبنای افزایش ظرفیت ترانزیت در کریدور شمال به جنوب است که افزایش حجم ترانزیت بار به مقصد بنادر روسیه و بالعکس بخشی از آن است.

کد خبر 6115375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha