۲ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

حجت‌الاسلام رئیسی در برابر دشمن مقتدر و در مقابل مردم متواضع بود

حجت‌الاسلام رئیسی در برابر دشمن مقتدر و در مقابل مردم متواضع بود

شهرکرد_مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در برابر دشمن رفتاری شجاعانه و در برابر مردم رفتاری متواضعانه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ایشان، اظهار کرد: به واسطه تحلیل کلیت حاکم بر فکر حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی می‌توان گفت نباید ویژگی‌های برجسته این شهید گرانقدر را به شخص ایشان تقلیل داد بلکه این ویژگی‌ها باید به عنوان شاخص کارگذار تراز اسلامی شناخته شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهید رئیسی یک نیروی تراز تربیت شده در مکتب امام خمینی (ره) بود، افزود: ویژگی‌های برجسته این شهید گرانقدر در مکتب امام راحل درواقع از جمله ویژگی‌های کارگذار تراز اسلامی شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی حقیقتاً گفتمان انقلاب اسلامی را درک و نظریه نظام انقلابی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز طی سالیان گذشته تاکید بسیاری بر آن داشتند فهم کرده بود و مشی سیاسی این شهید والامقام متناسب با این نظریه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: نظریه نظام انقلاب اسلامی از یک هویت و یک غیریت برخوردار است، هویت این نظریه آمیختگی دیانت، اخلاق، روابط اجتماعی و… با سیاست است به همین جهت زمانی که شخصیت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان یک فرد تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) تحلیل می‌شود با یک تعادل شخصیتی رشد یافته در مکتب امام (ره)، مکتب رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مواجه می‌شویم که از سال ۶۰ تا کنون یعنی بیش از چهار دهه از ایشان تغییر شخصیتی و عدم تعادل رفتاری مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی طی ۴۰ سال گذشته و در جایگاه‌های مختلف مانند زمانی که با منافقان مواجه داشتند، در زمان حضور در قوه قضائیه، خدمت به عنوان خادم حرم امام رضا (ع) و در هنگام حضور در مناظرات انتخاباتی از یک ثبات شخصیتی برخوردار بودند که نشان‌دهنده این است چنین رفتارهایی در وجود ایشان ملکه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اخلاق را در سیاست اشراب کردند، تصریح کرد: در حقیقت ایشان اخلاق و سیاست را از یک‌دیگر جدا نمی‌دانستند و در نظریه نظام انقلابی نیز اخلاق همان سیاست و سیاست همان اخلاق است که از یک‌دیگر جداشدنی نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: جدا نبودن اخلاق و سیاست در نظریه نظام انقلاب اسلامی یعنی اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) و در هنگامه جنگ اخلاق رعایت می‌شد و نمود آن در موضوعی مانند مناظرات انتخاباتی این است که آبروی طرف مقابل هدف قرار داده نمی‌شود و اخلاق به شخص اجازه نمی‌دهد آبروی طرف مقابل را به رقابت‌های سیاسی وارد کند و این ویژگی در شخصیت بزرگوار شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی حقیقت و ماهیت غرب را به خوبی شناخته و دشمنی غرب با انقلاب اسلامی درک کرده بودند، بیان کرد: بنابراین ایشان تعامل با دنیا را به معنی ارتباط داشتن با غرب تفسیر نکرد فی‌الواقع ایشان اعتقاد داشت دنیا به چند کشور استعمارگر، زورگو و سلطه‌طلب اروپایی و آمریکایی محدود نمی‌شود و این اعتقاد را با همراهی شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در میدان عمل نیز به خوبی نشان داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به آیه شریفه (لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا) اشاره کرد و افزود: خداوند متعال اجازه نمی‌دهد که دولت اسلامی درمقابل دیگران ذلیل شود بنابراین در مدت ریاست جمهوری شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شاهد بودیم که روابط خارجه ایشان مقتدرانه و عزتمندانه بود به گونه‌ای که برای فضای داخلی کشور احساس عزت و اقتدار ملی ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی این بود که در برابر دشمن رفتاری شجاعانه و در برابر مردم رفتاری متواضعانه داشت که این ویژگی اخلاقی در سخنرانی ایشان در سازمان ملل متحد که به بیان گفتمان انقلاب اسلامی و نمایان کردن ماهیت غرب به واسطه ترور شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند کاملاً مشهود است و این امر مصداق آیه شریفه (أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ) است.

وی عنوان کرد: اینکه ویژگی‌های اخلاقی برجسته شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به شخصیت ایشان تقلیل کنیم نوعی خیانت است چراکه این شهید گرانقدر تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) بود و برای همه نمایان ساخت کارگذار تراز حکومت اسلامی باید در چه قامتی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نحوه شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی و هیأت همراه ایشان، اضافه کرد: پس از این حادثه برخی اکانت‌های مجهول خارجی منتصب به رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر از این حادثه ابراز خوشحالی کردند و با تأسف بعضی از افراد داخلی که شاید از دلسوزان کشور نیز هستند ناخواسته با این جریانات همراهی کردند، موضع ما در این حوزه همان موضع رهبری نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه علت وقوع حادثه‌ای که منجر به شهادت رئیس جمهور ایران و جمعی از همراهان ایشاد شد توسط نهادهای دارای صلاحیت بررسی خواهد شد، تصریح کرد: انجام این امر در صلاحیت فضای مجازی نیست درحقیقت در شرایط کنونی نباید ما به گونه‌ای موضع بگیریم که نشانه ضعف در مقابل دشمن و از بین رفتن غرور و عزت ملی ما باشد همچنین برای داشتن ملاک و شاخص درست بودن یک موضع باید به این توجه داشته باشیم که کدام موضع با دشمنان همسو است.

وی یادآور شد: زمانی که خبر شهادت محمد بن ابی‌بکر را به امیرالمؤمنین (ع) رساندند فرمودند: (إِنَّ حُزْنَنَا عَلَیْهِ عَلَی قَدْرِ سُرُورِهِمْ بِهِ إِلَّا أَنَّهُمْ نَقَصُوا بَغِیضاً وَ نَقَصْنَا حَبِیباً) یعنی میزان حزن ما به اندازه خوشحالی دشمن است الا اینکه آن‌ها دشمن جدی خود و ما دوست جدی خود را از دست دادیم، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نیز دوست جدی انقلاب اسلامی و ملت ایران بود چراکه (مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ) یعنی اهل صدق بود و خفا و جلوت یکسانی با مردم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی آسایش خود را بر مردم و مشکلات آن‌ها مقدم نمی‌دانست، بیان کرد: ایشان سلک، راه و طریق شهید بهشتی و مشی شهید رجایی را دنبال می‌کرد و انسانی جامع در گفتمان انقلاب اسلامی بود و با عهدی که با مردم بست صادقانه رفتار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری افزود: نشانه صدق شهید حجت‌الاسلام رئیسی با مردم این بود که در دنیا و تاریخ بی‌نظیر است که جمعیت زیادی با نگرانی و پناه بردن به مساجد و اماکن مذهبی برای سلامتی شخصی دنیا کنند و این امر نشانه یک حب و ولایت عرضی در بین مؤمنین و برکتی است که نظریه نظام انقلابی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر ما معتقدیم (لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ) و قائل به حیات شهدا و نظارت آن‌ها بر اعمال و رفتار خود و حاکمیت هستیم در فرصت ۵۰ روزه‌ای که تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد باید به سمت گفتمان انقلاب اسلامی حرکت، شاخص‌های انقلاب اسلامی را شناسایی و فردی را انتخاب کنیم که به این شاخص‌ها نزدیک باشد و نظریه نظام انقلابی را درک کند همچنین هویت انقلابی بالایی داشته باشد، غرب را باور نداشته باشد و به ملت خود بیش از دشمن اعتماد داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در حادثه رخ داده خطوط باطلی نیز درحال پیشروی هستند و اینکه وجود تحریم‌ها یکی از عوامل بروز این رخداد است یکی از این خطوط باطل به شمار می‌آید چراکه بسیاری از مشکلات موجود در کشور توسط دولت سیزدهم رفع و بخشی نیز درحال حل شدن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به نگرانی‌هایی که ممکن است با شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دل ملت ایران ایجاد شده باشد، اضافه کرد: با بررسی سنت‌های الهی در قرآن کریم متوجه خواهیم شد که خداوند متعال نصرت خود را ضرورتاً و حتماً به ظواهر حرکت ایمانی و خالصانه عطا نمی‌کند یعنی اگر برخی مشکلات وجود نداشته باشد کمال به دست نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: در سرگذشت حضرت یوسف به لحاظ ظاهری ۱۱ برادر، ایشان را به چاه انداختند اما در باطن همین چاه مسیر ملوکیت حضرت یوسف بود و یا رفتن ایشان به زندان درحقیقت مبدا یک حرکت بزرگ بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم توجه به باطن حرکت‌های قدسی، یادآور شد: برای مثال شهادت شهید رجایی در باطن منجر به انسجام بیشتر مردم شد، پس از شهادت حجت‌الاسلام رئیسی نیز در یک چهارم از کشورهای دنیا عزای عمومی اعلام شد و ما معتقدیم خداوند متعال نصرت خود را به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران عطا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد: شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی موجب اندوه و ناراحتی ملت ایران شد اما ناامیدی در دل‌ها ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 6115399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha