از امروز اعمال می‌شود؛

محدودیت‌های چین علیه ۱۲ شرکت نظامی آمریکا

محدودیت‌های چین علیه ۱۲ شرکت نظامی آمریکا

چین از امروز اقداماتی را علیه ۱۲ شرکت در آمریکا مرتبط با مجتمع صنعتی- نظامی این کشور اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که اقداماتی را علیه ۱۲ شرکت در آمریکا اتخاذ کرد که مرتبط با مجتمع صنعتی نظامی این کشور هستند.

بر اساس اعلام این رسانه، اقدامات پکن همچنین مدیران ارشد آنها را نیز در پاسخ به تحریم‌های ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی و نیز تسلیح جزیره تایوان هدف قرار داده است.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت امور خارجه چین در این خصوص اعلام کرد که این شرکت‌های آمریکایی شامل زیرمجموعه هایی از «لاکهید مارتین» (LMT.N)، «ریتیون» (Raytheon) و «جنرال دینامیکس» (GD.N) هستند.

این تدابیر که شامل مسدود کردن دارایی‌های آنها در چین و ممنوعیت ورود مدیران ارشدشان به این کشور می‌شود، از امروز چهارشنبه اجرایی شده است.

پکن در این باره گفت که آمریکا «موضع عینی و بی طرفانه این کشور را در بحران اوکراین نادیده گرفته» و در عوض «درگیر قلدری یک جانبه و تهدیدکردن های اقتصادی شده است».

این وزارتخانه اضافه کرد که آمریکا به فروش تسلیحات به تایوان ادامه داده است؛ موضوعی که اصل چین واحد و بیانیه‌های مشترک این ۲ کشور را «به طور جدی نقض می کند» و حاکمیت و تمامیت ارضی پکن را «به شدت تضعیف می کند.»

کد خبر 6116176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      کشورهای نظیر چین و هند و کشورهای در حال توسعه باید بفهمند که اروپا و آمریکا برای نگه داشتن ثروت در درون حلقه خود دست به هر کاری می زنند . برای همین راه حل بابد داشته باشند تا این حلقه راحت شکسته شود و ثروت به سمت کشورهای بزرگ نه استعماری برگردد