۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۱

با حضور بازاریان؛

مراسم سوگواری رییس جمهور شهید و همراهانش در ارومیه برگزار شد

مراسم سوگواری رییس جمهور شهید و همراهانش در ارومیه برگزار شد

ارومیه - مراسم سوگواری رییس جمهور شهید و همراهانش با حضور بازاران ارومیه در مسجد تاریخی اعظم ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بزرگداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان آنان عصر چهارشنبه به همت بازاریان و اصناف در مسجد تاریخی اعظم ارومیه برگزار شد.

در این تجمع مردمی و خودجوش که با حضور معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسؤولان و بازاریان و اعضای اتاق اصناف برگزار شد، مداحان به نوحه سرایی و بیان تلاش‌های مجاهدانه شهدای خدمت و بالاخص رئیس جمهور شهید ایران اسلامی پرداختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در این مراسم با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی با الهام از آموزه‌های دین مبین اسلام در مسیر خدمت به مردم گام برمی داشت، اظهار کرد: در سه سال گذشته با اقدامات شایسته رئیس جمهور شهید و تصمیمات دولتمردان در کشور شاهد شکوفایی اقتصادی و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در دنیا بودیم.

حجت الاسلام سید عابدین صادقی اظهار کرد: آیت الله رئیسی خود را وقف نظام و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی کرد و تا بدانجا پیش رفت که در این راه به فیض شهادت رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم افزود: مردم قدر خادمان واقعی خود را می‌دانند و با اینکه فقدان از دست دادن این سرمایه‌های عظیم و مردان بزرگ و عالم بسیار دشوار و جبران ناپذیر است، در هر شرایطی پاسداشت خدمات آنان را فراموش نمی‌کنند.

جواد کرمی اضافه کرد: آیت الله رئیسی با خط مشی خود و برنامه‌های مدون که داشتند در مسیر آبادانی و توسعه ایران اسلامی گام برداشتند و مردم آذربایجان غربی خدمات و توجه بی شائبه ایشان به این استان و رفع محرومیت از چهره آن را هرگز فراموش نخواهندکرد.

سرپرست اداره کل صنعت معدن تجارت آذربایجان غربی در این زمینه گفت: آیت الله رئیسی شهید راه خدمت بودند چرا که همواره در بین مردم و در راستای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کردند.

صابر پرنیان افزود: شهدای دیگر از جمله وزیر امور خارجه کشورمان و آیت الله آل هاشم و استاندار آذربایجان شرقی نیز از مسؤولان جهادی بودند که محبوبیت خاصی در مدت زمان کم در بین مردم با خدمات و اقداماتشان پیدا کردند و جای خالی این افراد همواره در جامعه دیده خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ارومیه نیز با تسلیت این اتفاق جانسوز به مردم ایران اسلامی اظهار کرد: اگر در خیابان‌های ارومیه قدمی بزنید، می‌بینید اغلب مردم با لباس‌های مشکی و بازاریان با نصب علم‌های سیاه بر سر در مغازه‌های خود مراتب عشق و علاقه شأن را به رئیس جمهور خدوم به نمایش گذاشته‌اند.

محمدصادق اکبری بیان کرد: رئیسی در دل مردم ایران و به ویژه آذربایجان غربی جایگاه ویژه ای داشتند و مردم این خطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان را در رفع مشکلات مردم در زلزله خوی هرگز فراموش نخواهند کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

کد خبر 6116232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha