۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۶

نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان:

یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم

یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم

زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، گفت: ما یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی، در مراسم عزاداری شهدای خدمت که عصر امروز پنجشنبه در محل میدان امام حسین (ع) زاهدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نام و یاد شهدا از جمله شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، افزود: از ابعاد و زوایای مختلف، می‌توان در مورد خصوصیات رئیس جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سخن گفت.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی شاهد دوره‌های مختلف دولت‌ها و رؤسای مختلف جمهور بوده‌ایم و گاهی دوگانه‌هایی تبلیغ می‌شده که آن را برای نظام اسلامی مشکل ساز می‌دانستند، اما شهید رئیسی مرد میدان حل این دوگانه‌های حاکمیتی بود.

محامی بیان کرد: نکته اول دوگانه رهبری و ریاست جمهوری هست و در مواردی گفته می‌شد که اگر حاکمیت در اختیار رهبر است، جایگاه رئیس جمهور کجاست؟، حتی در مواردی برای فرار از پاسخگویی و توجیه کم‌کاری‌ها بیان می‌کردند رئیس جمهور قدرت تصمیم گیری و ایفای نقش در جامعه را ندارد.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در مناظره‌های انتخاباتی بیان‌می‌کرد که هر کس کاندید ریاست جمهوری هست، باید قانون اساسی را بخواند تا از جایگاه، اختیارات و مسوولیت‌های رئیس جمهور آگاه شده و بداند که جایگاه ریاست جمهور جایگاه رهبری نیست و اختیارات و مسوولیت‌های وی بر اساس قانون مشخص شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مدت فعالیت خود، نشان داد که انسان می‌تواند در قامت یک رئیس جمهور در کشور خدمت کرده و هرگز شائبه نداشتن اختیارات نداشته باشد بلکه شبانه روز پا به رکاب در خط رهبری حرکت کند.

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: دوگانه دوم، انقلاب و سیاست بود به گونه‌ای که خیلی‌ها در این سال‌ها تبلیغ می‌کردند که دوران انقلاب سپری شده و اگر بخواهیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم، نمی‌توانیم به مبانی انقلاب پایبند باشیم و باید از مبانی خود کوتاه بیاییم تا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و مسیر پیشرفت کشور را پیش ببریم و با کدخدا ببندیم اما شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی در همین دوران کوتاه ریاست جمهوری خود نشان داد که می‌توان بدون تنزل از مبانی انقلاب، در مجامع بین‌المللی حضور داشته باشیم و با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنیم و مسیر آبادانی و پیشرفت کشور را با قوت و قدرت پیش ببریم و منتظر کدخدا نباشیم.

وی اضافه کرد: دوگانه سوم، میدان و دیپلماسی هست و گاهی شنیده می‌شد که فرمانده میدان با دیپلماسی متفاوت هست و چون کار در اختیار فرمانده میدان است ما نمی‌توانیم در دیپلماسی موفق باشیم که شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبدالهیان نشان دادند که این دوگانه واقعیت ندارد و میدان و دیپلماسی می‌تواند پا به پای هم پیش برود و هر دو به یکدیگر کمک کند به گونه‌ای که هم در عرصه دیپلماسی به طور محکم وارد شد و از حقوق مظلومان دفاع کرد و هم اقتدار میدان و موشک و پهپادها پشتوانه این دیپلماسی باشد و از موضع عزت و اقتدار سر میز مذاکره حاضر شد.

محامی اظهار کرد: دوگانه دیگر دیانت و سیاست است به گونه‌ای که مطرح می‌شد اگر می‌خواهید انسان متدین و پاکی باشید، باید سیاست دنیا را رها کرده و اگر اهل سیاست هستی طبعأ نخواهید توانست به دیانت خود ملتزم باشید.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در مقام عمل نشان داد که می‌توان هم امام رضایی، هم در خط ولایت و هم مرد سیاست بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دوگانه پنجم، اخلاق و مردمی بودن با قدرت و ریاست هست.

وی اضافه کرد: ما یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم و شاهد آن رضایت و تعبیرهای بلندی است که مقام معظم رهبری در خصوص ایشان داشتند و با وجود این اتفاق، هرگز دل نگران نیستیم و دغدغه نداریم چرا که انقلاب ما به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مخلصانه و نیز به برکت رهبری داهیانه امامین انقلاب و نیز لطف و عنایت خداوند متعال پیش رفته و ما به ادامه لطف الهی امیدوار هستیم.

کد خبر 6117117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha