۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶

امام جمعه ایلام:

شهید آیت الله رییسی از عمق وجود برای حل مشکلات کشور تلاش کرد

شهید آیت الله رییسی از عمق وجود برای حل مشکلات کشور تلاش کرد

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: شهید آیت الله رییسی از عمق وجود برای حل مشکلات کشور تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر ایلام در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان اظهار کرد: خداوند شهادت ایشان را در اوج مظلومیت و عزت قرار داد به گونه‌ای که او همه خستگی‌ها را با خود برد.

وی ادامه داد: او هرگز اسرار صندوق سینه‌اش را نگشود تا برای صندوق رأی بعدی از آن بهره بگیرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایشان فرمودند «رئیس‌جمهور محترم و مغتنم»، او خدمتگزاری باکفایت، فداکار، خستگی‌ناپذیر بود و تعطیلی و مرخصی نمی‌شناخت، اینگونه انسان‌ها در جامعه نادر هستند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: ایشان در سفری که به ایلام داشتند دیدم که از عمق وجود برای حل مشکلات مردم می‌سوخت و تلاش می‌کرد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار عنوان کرد: شهید رئیسی را باید خوب بشناسیم ایشان ناشناخته است هنوز بسیاری از خدمات ایشان را نمی‌دانیم چون به دنبال رسانه‌ای کردن و بیان آن‌ها نبود.

وی گفت: فراموش نکنیم ایشان در چه شرایطی مسئولیت کشور را بر عهده گرفت در شرایط کرونا که واکسن به ما نمی‌دادند، خزانه کشور خالی شده بود، شرایط صادرات نفت ما به ۱۵۰ هزار بشکه تقلیل یافته بود، در آن شرایط، عده‌ای از سیاسیون می‌خواستند آیت‌الله رئیسی با دیدن عمق وضعیت کشور یا استعفا بدهد یا وادار به استعفا شود اما ایشان مرعوب شرایط آن روز نشد از تحریم‌ها نترسید و بر مشکلات فائق آمد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: حقوق کارمندان حتی یک روز به تأخیر نیفتاد، در مدت کوتاهی کرونا جمع شد و توانستیم واکسن صادر کنیم، آرامش در جامعه برقرار شد و از رشد نقدینگی جلوگیری شد، حدود ۸ هزار مجتمع تولیدی نجات یافت و به خط تولید بازگشت.

وی در خصوص سیاست خارجی دولت شهید رئیسی نیز گفت: ایشان توانست وضعیت منفعلانه سیاست خارجی را تغییر دهد و دیپلماسی را به تراز انقلاب اسلامی بیاورد، تنش با کشورهای مسلمان همسایه کاهش یافت، در عملیات بزرگ وعده صادق توانست کشورهای دوست را با خود همراه کند و از آسمان آن‌ها استفاده کند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار افزود: تکریم ایشان را امروز در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان می‌بینیم که بسیاری اعلام عزا کردند، دنیا در برابر شهادت ایشان واکنش نشان داد و به بزرگی از ایشان یاد کرد.

وی اضافه کرد: در مراسم تشییع ایشان، حتی آن‌ها که به وی رأی نداده بودند، گریستند و به میدان آمدند.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: دشمن وقتی می‌بیند در دنیای پرتلاطم کنونی، رهبر معظم انقلاب، جامعه را به ساحل آرامش هدایت می‌کند، و رئیسی خدوم اینگونه در میان مردم تقدیر می‌شود، تهمت و تخریب را آغاز می‌کند تا به افکار عمومی جامعه آسیب بزند باید هوشیار باشیم و اخبار را فقط از منابع رسمی کشور بگیریم و به القائات دشمن توجه نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ضمن تشکر از حضور مردم همیشه در صحنه استان از بزرگان ایلات و نخبگان خواست مراسم تکریم و تجلیل از رییس‌جمهور شهید را تا چهلم ادامه دهند و از مهمانان کشور همسایه عراق که برای ابراز همدردی به ایلام آمدند تشکر می‌کنم.

کد خبر 6117559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha