۵ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۱۲

عضو مجلس خبرگان رهبری:

شهدای خدمت گوهری از گنجینه انقلاب اسلامی بودند

شهدای خدمت گوهری از گنجینه انقلاب اسلامی بودند

قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت بیان کرد:همه این شهدای راه خدمت، گوهری از گنجینه انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در جمع طلاب و روحانیون استان خوزستان گفت: کسی که تمام هستی خود را در ید قدرت الهی بداند همه حوادث را جلوه‌ای از تدبیر و قدرت پروردگار می‌دانند.

وی با بیان اینکه صابرین در مسیر دین الهی پایداری می‌کنند گفت: باید برای رسیدن به مقصد نهایی از دل امتحانات و ابتلائات الهی عبور کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امتی که قصد دارد به پروردگار برسد، باید بداند با مسیری پرتلاطم و پرابتلا مواجه است و می‌بایست از این فراز و نشیب‌ها به سلامت عبور کرد.

وی با بیان اینکه در عصر ظهور ظلمت‌ها و حجاب‌ها کنار می‌رود افزود: قبل از ظهور شاهد امتحانات و ابتلائات سنگینی خواهیم بود که فقط مجاهدان می‌توانند از دل فتنه‌های در این مسیر به سلامت عبور کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مجاهدان فقط برای رضای الهی قدم بر می‌دارند و در صورتی خداوند به امتی لیاقت دهد در این شرایط بار اسلام و آماده سازی برای ظهور را به دوش او می‌اندازد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه پیش از ظهور ابتلائات زیادی پیش روی امت اسلام قرار دارد گفت: امت مجاهد برای رسیدن به قله‌ها در مواجه با سختی‌ها هرگز امید خود را برای ظهور منجی و عصر ظهور از دست نخواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسانی مجاهد است که اگر قرن‌ها قدرت به دست دشمنان باشد در این شرایط دچار خطای محاسباتی نمی‌شود و با امید به رسیدن به قرب الهی که در عصر ظهور شکل می‌گیرد مسیر خود را ادامه می‌دهد.

آیت الله میرباقری تصریح کرد: خداوند به امتی که در برابر ابتلائات قبل از دوران ظهور ایستادگی کند بشارت پیروزی داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ملت ایران در حال نزدیک شدن به قله‌ها است افزود: امروز جای عقب گرد و پا پس کشیدن نیست و ملت ایران بار رسیدن به عصر ظهور را به دوش می‌کشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی محدود به جغرافیای ایران نیست افزود: این انقلاب نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی و قیام حضرت حجت است.

وی افزود: اگر مشکلات و مسائل مادی مسیر انقلاب را منحرف کند خطری بزرگ برای جامعه اسلامی رخ می‌دهد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه مسئولین در ادامه مسیر نباید از هیچ چیز هراس داشته باشند افزود: ملت بزرگ ایران و مسئولین باید بدانند که در مسیر رسیدن به اصل ظهور باید از قله‌ها و همچنین از دل امتحانات بزرگی عبور کنند که این استقامت و پایداری، انسان و جامعه را به سمت کمال هدایت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت بیان کرد: همه این شهدای راه خدمت، گوهری از گنجینه انقلاب اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: شهید آیت الله رئیسی از جمله افرادی است که در سخت‌ترین میدان‌ها بر عهد و پیمان خود با پروردگار ثابت قدم مانده است.

وی افزود: در مسیر رسیدن به قله باید طعم سختی‌ها و مشکلات بزرگی را چشید و هر چقدر جبهه حق به جلو حرکت می‌کند، شرایط برایش سخت‌تر خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که انگیزه‌های دنیایی داشته باشند نمی‌توانند برای بندگان خدا گرهگشا باشند و خود را وقف مردم کنند و انسانی می‌تواند در عرصه خدمت به مردم موفق عمل کند که موضوع مرگ و شهادت برایش حل شده باشد.

وی عنوان کرد: کسانی که با خداوند عهد و پیمان دارند هیچگاه میدان مبارزه را خالی نمی‌کنند و صابرین و مجاهدین از جمله آنها هستند.

آیت الله میرباقری بیان کرد: رئیس جمهور شهید ما، انسان مجاهد فی سبیل الله بود و فردی به تمام معنای حقیقی کلمه متواضع و خاشع در برابر پروردگار بود.

وی عنوان کرد: افرادی که آرمانشان جامعه مدنی غرب است، نباید در میدان پذیرش مسئولیت ورود کنند، چرا که دچار خیانت خواهند شد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه شهید رئیسی ر عین حالی که برای حل مشکلات مردم دغدغه داشت اما از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نیامد افزود: شهید رئیسی با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم بود و در حمایت از جبهه مقاومت و آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی و احیای تمدن نوین اسلامی عقب نشینی نکرد.

وی تصریح کرد: باید اندیشه‌ها و سبک مدیریتی شهید رئیسی مورد بازخوانی قرار گیرد و قطعاً این خون‌های پاک شهدای خدمت که بر زمین ریخته شد، تحولات بزرگی را در آینده منجر می‌شود.

کد خبر 6117932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha