۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹

هاشمی در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

قرارگاه شهید آوینی محملی برای هم افزایی نهادهای فرهنگی و انقلابی

قرارگاه شهید آوینی محملی برای هم افزایی نهادهای فرهنگی و انقلابی

سید محمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قرارگاه شهید آوینی و فعالیت‌های فرهنگی آن گفت:قرارگاه شهید آوینی محملی برای هم افزایی نهادهای فرهنگی و انقلابی است.

سید محمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره قرارگاه شهید آوینی و فعالیت‌های فرهنگی آن در حوزه صنایع فرهنگی، کتاب و ادبیات و غیره گفت: قرارگاه شهید آوینی محملی برای هم افزایی نهادهای فرهنگی و انقلابی است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این قرارگاه به منظور فعال سازی ظرفیت‌های استانی در بخش‌های فرهنگی و هنری است افزود: قرارگاه شهید آوینی به منظور فعال سازی ظرفیت‌های استانی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با هدف تقویت گروه‌های منطقه‌ای فرهنگی ایجاد شده است.

وی گفت: در سال جاری بخش عمده ای از برنامه‌های این قرارگاه بعد از گذشت مراحل مختلف کارشناسی و بررسی مورد تأیید قرار گرفت و حمایت‌های لازم از آنها صورت گرفت. به این ترتیب در قرارگاه شهید آوینی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها با تمرکز در همه کشور و شهرستان‌های مختلف در حال برگزاری است.

هاشمی با اشاره به اینکه هیچ شهرستانی از ظرفیت‌های قرارگاه شهید آوینی محروم نیست افزود: تمرکز این قرارگاه ابتدا بر تربیت نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دوم بر جریان سازی فرهنگی حتی کوچک و خرد در شهرستان‌هاست. در حال حاضر این کار در عرصه‌های مختلف اعم از قلم، کتاب، تئاتر، موسیقی، حفظ قرآن و فعالیت‌های مختلف فرهنگی تبیین شده است و به امید خدا کار پیش می‌رود.

به گفته قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این قرارگاه با محوریت ایجاد یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت وزارت ارشاد ایجاد شده، تا با دادن نقش جدی به حلقه‌های میانی مانند دفاتر و انجمن‌های هنری و ادبی سراسر کشور مانند جبهه فرهنگی انقلاب از فعالیت‌های برترشان که قابلیت حل مسئله در سطح کشور را دارد حمایت صورت گیرد.

کد خبر 6118212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha