۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰

مدیرکل بهزیستی البرز خبر داد؛

رشد ۵۰۰ درصدی اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی در البرز

رشد ۵۰۰ درصدی اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی در البرز

کرج- مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی در البرز به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده که ۵۰۰ درصد رشد نسبت به سه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه بر اساس تحلیل آمار و اطلاعات دستاوردهای دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت الله رئیسی برای جامعه هدف بهزیستی خدماتی تا ابد ماندگار خواهد بود، گفت: اطلاعات و آمار باقی مانده از فعالیت‌های دولت سیزدهم نشان می‌دهد که شخص رئیس جمهور نسبت به جامعه هدف بهزیستی نگاه ویژه‌ای داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی البرز که از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شدند ۱۶ هزار نفر بوده که اکنون این تعداد به حدود ۲۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است، بنابراین ما رشد بیش از ۴۰ درصدی را نسبت به دولت قبل داشته‌ایم.

وی از افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: برخی افراد دارای معلولیت علاوه بر مستمری، از حق پرستاری خانواده محور نیز برخوردار می‌شوند. در ابتدای دولت سیزدهم این مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بود که با افزایش هشت برابری به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. تعداد افرادی که از حق پرستاری ضایعه نخاعی برخوردار می‌شدند ۸۷۵ نفر بود که اکنون یک هزار و ۵۹ نفر هستند.

محمدی فلاح اضافه کرد: برای اولین بار در دولت سیزدهم معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر حق پرستاری، می‌توانستند از کمک هزینه لوازم بهداشتی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان استفاده کنند که اداره کل بهزیستی استان البرز این مبلغ را به همه معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش پرداخت می‌کند و حتی یک مورد پشت نوبت این خدمت نداریم. مستمری معلولان بر اساس بُعد خانوار پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، برای اولین بار آمار افراد دارای معلولیت پشت نوبت بهزیستی البرز به صفر رسید و مبالغ مستمری در طول سه سال بین سه تا چهار برابر افزایش داشته و سرانه پرداختی برای خانواده‌های یک نفره در ماه یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و پنج نفره ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآور شد: اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی شامل انواع ویلچر، سمعک، واکر، توالت فرنگی، عصا، ساعت نابینایان و … در ابتدای دولت سیزدهم مبلغ دو میلیارد تومان بود که در حال حاضر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده که ۵۰۰ درصد رشد نسبت به سه سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین برای اولین بار در کشور ۲۰ ویلچر کربنی فوق سبک با صرف ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای افراد با معلولیت جسمی، حرکتی و ضایعه نخاعی تولید شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز تأمین شده است.

محمدی فلاح با اشاره به افزایش یارانه مرتبط با مراکز شبانه‌روزی از ابتدای دولت سیزدهم عنوان کرد: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان برای گروه هدف دارای خانواده پرداخت می‌شود. این مبلغ برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و۴۰ هزار تومان است که از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص وضعیت حمایت و پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: این میزان در ابتدای دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بوده اما در حال حاضر ۳ هزار و ۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند که مانند افراد دارای معلولیت بر اساس بُعد خانوار و به همان ترتیب مستمری دریافت می‌کنند و هیچ زن سرپرست خانواری پشت نوبت مستمری نیست.

وی مطرح کرد: در زمینه حمایت و پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۰ خانوار مستمری بگیر داشتیم که در حال حاضر ۶۰۰ خانوار دارای فرزند چند قلو هستند و از حمایت‌های دولت بهره مند می‌شوند که رشد سه برابری را نسبت به دولت گذشته نشان می‌دهد. امسال کمک‌هزینه ترخیص فرزندان بی‌سرپرستی که در مراکز ما بوده‌اند نسبت به سه سال گذشته حدود هفت برابر شده است.

محمدی فلاح هزینه ترخیص هر فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست که امسال از مراکز ما ترخیص شد را حدود ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که در آغاز این دولت این هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان بود و با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه تسهیل‌گری اشتغال مددجویان تحت پوشش گفت: در سه سال دولت آیت الله رئیسی در البرز برای ۸ هزار و ۸۰۳ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشتغال ایجاد و مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود چهار درصد به آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم پوشش آمبلیوپی و غربالگری نابینایی کودکان سه تا ۶ سال حدود ۵۰ درصد بوده اما در طی سه سال گذشته پوشش این برنامه را با تقویت تجهیزات و تیم‌های غربالگری و افزایش اعتبار یارانه تخصیص یافته به استان به ۱۰۰ درصد رساندیم و ۲۸۸ هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفتند. همچنین غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش ۱۰۰ درصدی برای ۸۵ هزار نوزاد انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: دستاوردهای حداکثری دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی نشان می‌دهد که افراد محروم و نیازمند به صورت جدی رصد می‌شدند و در اولویت امور دولت شهید آیت الله رئیسی بوده است و به همین دلیل می‌توان گفت خدمات این شهید خدمت تا ابد در بهزیستی ماندگار خواهد شد.

کد خبر 6118259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha