۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

رسانه‌ها به تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید جمهور بپردازند

رسانه‌ها به تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید جمهور بپردازند

قزوین- رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: امروز تکلیف رسانه‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش و فناوری، مدل‌سازی از ویژگی‌های شخصیتی خدمتگزارانی مانند شهید آیت‌الله رییسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد پیله‌چی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی از ابتدای خدمت خود در نظام جمهوری اسلامی، چه در طول خدمت خود در آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضائیه و چه در دوران ریاست قوه مجریه همواره تلاش داشتند که برای رضای خدا به مردم خدمت کنند و من معتقدم ایشان در مسیر خدمت به مردم با خدا معامله کرده است.

وی با بیان اینکه ایشان در طول خدمت خود بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و با روحیه حمایت مردمی سعی در خدمت‌رسانی به مردم داشتند، افزود: مثال‌های بسیاری در تاریخ شفاهی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، از عدالت شهید آیت‌الله رئیسی دیده و شنیده شده است. این شهید عزیز ازجمله شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی و دارای نگاهی راهبردی و اخلاق‌مدار بود.

پیله‌چی بابیان اینکه مشی شهید آیت‌الله رئیسی، مشی شهید رجایی بوده است، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی علی‌رغم برخی مدیران، یک زندگی ساده و در تراز انقلاب اسلامی داشتند. در خدمت مردم بودن، از خصوصیات شهید جمهور بوده است. اعتقاد ایشان به چارچوب‌های اعتقادی دین مبین اسلام و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی در طول مدت خدمتش باعث می‌شود، مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی برای ادامه راه ایشان، یک چراغ راه به‌عنوان مکتب خدمت داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به سفر پر خیروبرکت شهید جمهور به استان قزوین، گفت: بیش از ۴۰ مصوبه در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به قزوین در حوزه‌های مختلف همچون راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش‌های پزشکی، حفاظت محیط‌زیست، زنان و خانواده و سایر حوزه‌ها تصویب شد.

کمک ۴۰ میلیارد تومانی دولت سیزدهم برا ساخت مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

وی خاطرنشان کرد: در پی سفر هیئت دولت به استان قزوین، بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاد دانشگاهی در نظر گرفته‌شده بود که توجه ویژه دولت به این نهاد انقلابی را نشان می‌دهد.

پیله‌چی در خصوص سایر اقدامات دولت در استان قزوین گفت: تخصیص بودجه و تسریع در پروژه‌های راه‌سازی و راهداری، تخصیص اعتبار در راستای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، واحدهای آموزشی و ورزشی، اختصاص بودجه برای اهدای تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، تسریع در پروژه‌های درمانی و اختصاص بودجه برای احداث فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین بخشی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که توسط شهید جمهور در استان قزوین کلید خورده است.

وی در خصوص ساده‌زیستی شهید آیت‌الله رئیسی بیان کرد: یک مدیر در تراز انقلاب، باید همچون سیره امیرالمؤمنین (ع) مانند مردم عامه جامعه زندگی کند و اگر بخواهیم یک الگوی معاصر از یک مدیر در تراز انقلاب نام ببریم؛ قطعاً این الگو، شهید آیت‌الله رئیسی است و مدیران فعلی نیز باید ساده زیستی را در زندگی خود جاری و ساری کنند.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی پدر خود را در پنج‌سالگی ازدست‌داده بودند و از همان کودکی سختی‌های زیادی برای امرارمعاش زندگی خود کشیدند، اما همیشه با تمسک به امام هشتم شیعیان و توکل به خدا سعی کردند که سختی‌ها را پشت سر بگذارند و همین موضوع سبب شده بود که ایشان توجه ویژه‌ای به مستضعفان و محرومان داشته باشند و مردم ایشان را سید محرومان بدانند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به رویکرد دیپلماسی دولت سیزدهم، تعاملات خوبی با کشورهای همسایه صورت گرفت و به‌تبع آن حجم معادلات تجاری در مسیر روبه رشد قرارگرفته است و امروز مسئولان موظف هستند، مسیر خدمت را به نحو احسن ادامه دهند.

وی ادامه داد: مردم همیشه در بزنگاه‌های مختلف پای نظام بوده‌اند و دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند. معتقدم با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ادامه راه خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، شرایط بهتری به‌واسطه فرهنگ‌سازی، تبیین اهداف و استفاده از مسئولان تراز انقلاب، در انتظار ایران عزیز خواهد بود.‌

این مسئول عنوان کرد: امروز نیاز به ترویج الگوهایی مثل شهیدان آیت‌الله رئیسی، رجایی، حاج قاسم سلیمانی و کاظمی آشتیانی در جامعه داریم. انقلاب اسلامی مدعی یک مدل حکمرانی مبتنی بر اندیشه اسلام در دنیا است و شهید آیت‌الله رئیسی به‌درستی این خطوط بنیادین را شناخته بودند و این مسئله در عملکرد ایشان واضح بود.

وی تصریح کرد: امروز باید الگوی مدیریت جهادی و در خدمت مردم بودن بابت پاسخگو کردن مسئولان نظام برای مطالبات مردم را در بعد رسانه‌ای و علوم مرتبط با اقتصاد، مدیریت و حکمرانی مدل‌سازی کنیم تا بتوانیم در چارچوب این مدل‌ها، نظام جانشین‌پروری و الگوسازی مدنظر را در جامعه نهادینه کنیم.

پیله‌چی در پایان گفت: امروز تکلیف رسانه‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش و فناوری به‌ویژه پژوهشگران نهاد فناورانه جهاد دانشگاهی، مدل‌سازی از ویژگی‌های شخصیتی خدمتگزارانی مانند شهید آیت‌الله رئیسی است.

کد خبر 6118330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha