۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان:

۱۱۰۰ بیمار ام اس در استان زنجان شناسایی شده‌اند

۱۱۰۰ بیمار ام اس در استان زنجان شناسایی شده‌اند

زنجان- مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان گفت: یک هزار و ۱۰۰ بیمار ام اس در این استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد برای ۹۷۰ نفر در این انجمن پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم صلاحی مقدم گفت: بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به ام اس را زنان تشکیل می‌دهند و هم اکنون ۷۱۶ زن و ۲۵۳ مرد از خدمات انجمن ام اس استان بهره مند می‌شوند.

مدیر انجمن خیریه‌ام اس استان زنجان با بیان اینکه انجمن ام اس زنجان از سال ۸۸ به همت خیرین در راستای حمایت از بیماران ام اس شروع به کار کرد اظهار کرد: ساختمان جدید انجمن ام اس به مساحت ۵ هزار و ۵۵ مترمربع در ۴ طبقه شامل استخر، فیزیوتراپی، پالس تراپی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی، کلینیک، سالن اجتماعات، مهمان سرا و… احداث شده است که هزینه‌های صفر تا صد ساخت این مکان از محل مشارکت خیرین انجمن تأمین شده است.

صلاحی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر ۳ طبقه از این ساختمان آماده و مهیای خدمت به بیماران است و فقط طبقه زیر زمین آنکه استخر و آب درمانی آن تکمیل نشده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده بابت مجوز هنوز موفق به اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی نشده‌ایم که امیدواریم هرچه زودتر مجوز لازم اخذ و فعالیت‌های درمانی کلینیک آغاز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ بیمار ام اس در سطح استان زنجان شناسایی و تحت پوشش این خیریه هستند، گفت: از این تعداد تشکیل پرونده در این انجمن ۷۰ درصد مبتلایان در سطح استان خانم هستند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان خاطر نشان کرد: کلیه هزینه‌های دارویی این بیماران ماهانه تا سقف یک میلیون تومان پرداخت می‌شود که عملاً بیماران هزینه‌ای بابت دارو پرداخت نمی‌کنند و ۱۰۰ درصد رایگان است.

صلاحی مقدم تصریح کرد: متأسفانه نگرانی این بیماران فقط بابت هزینه داروهای مکمل و نبود اشتغال برای بیماران با توجه به شرایط بیماریشان است.

وی با بیان اینکه این انجمن علاوه بر حمایت از هزینه‌های داروی این بیماران در خصوص حمایت‌های درمانی نیز فعالیت دارد، بیان کرد: در این راستا با آزمایشگاه‌های سطح شهر قراردادی منعقد شده است که بیماران تحت پوشش تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد تخفیف در هزینه‌ها را داشته باشند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس ادامه داد: همچنین علاوه براین خدمات حمایت‌های معیشتی، ازدواج، فوت و… نیز از بیماران توسط خیرین این انجمن در مناسبت‌های مختلف در طول انجام می‌شود.

صلاحی مقدم با اشاره به اینکه انجمن ام اس با تشکیل ۱۰ کمیته مالی، رفاهی، پزشکی و… در جهت رفاه بیماران اقداماتی را انجام می‌دهد اظهار کرد: همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی خیاطی، رزین، گل دوزی … و کلاس‌های ورزشی یوگا، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و… از جمله برنامه‌های این انجمن برای همیاران است.

کد خبر 6118560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha