۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۴

استاندار هرمزگان:

جانمایی شهرک‌های صنفی بندرعباس انجام شد

جانمایی شهرک‌های صنفی بندرعباس انجام شد

بندرعباس - استاندار هرمزگان از جانمایی ایجاد ۴ رشته صنعت و صنف و همچنین ساماندهی صنوف مزاحم و غیر مزاحم در شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر شنبه به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان جلسه جانمایی شهرک‌های صنفی در شهر بندرعباس با هدف ساماندهی صنوف مزاحم و غیر مزاحم شهری برگزار شد.

مهدی دوستی در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی صنوف یک امر الزامی و خواست عمومی است اظهار داشت: رویکرد اصلی ما در حوزه صنوف، تبدیل صنف به صنعت است.

وی افزود: بر همین مبنا صنوف تولیدی و خدماتی باید در قالب رشته صنعت و صنف تجمیع شوند و در کنار هم بتوانند خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر چهار صنف شامل صنف خودرویی که خود شامل صنف خدمات خودرویی، فروش، تعمیرکاران، قطعه سازان، نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش و لوازم یدکی فروش‌ها است، صنف مصالح ساختمانی و تولید مصالح ساختمانی، صنف مصنوعات چوبی و مبلمان و شهر غذا بایستی تجمیع شوند.

وی تصریح کرد: در همین زمینه برای هر رشته صنعت و صنف، چند نقطه زمین پیشنهاد و در نهایت برای هر رشته یک قطعه زمین مصوب شد.

استاندار هرمزگان گفت: پس از جانمایی این صنوف، طراحی مکان بایستی مطابق با نوع صنف باشد و در کنار آن راه‌های دسترسی مناسب برای استفاده عموم ایجاد شود تا خللی در این خصوص به وجود نیاید.

وی با تاکید بر لزوم طراحی شهر غذا در بندرعباس و تبدیل آن به محل گردشگری اظهار داشت: برای طراحی این شهر از الگوها و تجربیات سایر کشورها استفاده شود تا شهر غذای بندرعباس به عنوان یک جاذبه توریستی به محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

دوستی با اشاره به اینکه هرمزگان و شهر بندرعباس پتانسیل خوبی برای تولید مصنوعات چوبی و مبلمان و صادرات این محصولات دارد گفت: با توجه به اینکه در سطح استان زنجیره چوب در حال راه اندازی است نیروی انسانی مجرب و مواد اولیه ارزان در کنار مزیت صادراتی وجود دارد، بندرعباس می‌تواند به محلی برای تولید مصنوعات چوبی و مبلمان تبدیل شود.

کد خبر 6118746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha