۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۹

استاندار کرمانشاه:

تردد ۲۴ ساعته زوار از مرز خسروی در اربعین یک ضرورت است

تردد ۲۴ ساعته زوار از مرز خسروی در اربعین یک ضرورت است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تردد زوار از مرز خسروی در اربعین سال جاری افزایش می‌یابد، گفت: ۲۴ ساعته بودن تردد از این مرز در اربعین ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: باید این باور در مسئولان ایرانی و عراقی به‌وجود بیاید که مرز خسروی برای تردد زوار ۲۴ ساعته فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات اربعین در سال جاری ابلاغ نشده است، افزود: با یک کار جهادی باید تأخیر به‌وجود آمده به دلیل دیر ابلاغ شدن بودجه برای تأمین و تجهیز زیرساخت‌ها را جبران کنیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعال شدن و پیگیر بودن دبیرخانه ستاد اربعین استان در جهت پیشبرد و آماده سازی مطلوب زیرساخت‌ها در مرز خسروی، گفت: پیشبرد برخی از این اقدامات مصوب شده نیاز به پیگیری همزمان در ستاد مرکزی اربعین و دستگاه اجرایی استان با وزارتخانه خود دارد.

صحرایی بر انسجام کارها تاکید کرد و ادامه داد: می‌بایستی یک تعادل و هم راستایی را در پیگیری زیرساخت‌ها داشته باشیم و برخی از موارد نیز نیاز به پیگیری‌های چندباره از مرکز دارد.

وی با اشاره به برخی مقایسه‌ها از مرز خسروی با مرز مهران در استان ایلام، تصریح کرد: مرز مهران از سال ۱۳۹۰ پذیرای زوار بوده در حالی که مرز خسروی در استان کرمانشاه به دلایل مختلفی از جمله وجود خطر داعش از سال گذشته پذیرای زوار بوده است، بنابراین رویکرد مقایسه‌ای این ۲ مرز صحیح نیست.

صحرایی بیان کرد: دستگاه‌ها نباید توقفی در فراهم آوردن زیرساخت‌های مطلوب را به بهانه مصوب نبودن در جلسه ستاد اربعین ایجاد کنند، بلکه هر اقدامی از جمله اسکان و تغذیه را به عنوان مصوب جلسه دانسته و منتظر طرح در جلسه بعدی نباشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا مرز خسروی را آباد کنیم، افزود: هر کدام از دستگاه‌های ستاد اربعین موظف به‌روز رسانی از پیگیری‌ها، تعهدات، امکانات و زیرساخت‌های خود و ارسال آن به این ستاد هستند.

وی با اشاره به بحث‌هایی راجع به ۲۴ ساعت نبودن تردد از مرز خسروی در اربعین سال جاری، تاکید کرد: با توجه به ضرورت تردد شبانه‌روزی و فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب، کاهش ساعت تردد از مرز خسروی را می‌پذیریم و پیگیر تردد شبانه‌روزی از این مرز هستیم.

صحرایی به پیگیری برای توسعه و افزایش ظرفیت‌های مختلف در این استان خبر داد و گفت: باید در مناسبت‌های پیش‌رو با یک پیوست رسانه‌ای قوی زوار را برای تردد از مرز خسروی دعوت کنیم.

کد خبر 6118856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمیدرضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      مرزخسروی دروازه اصلی کربلای معلی به کوری چشم بدخواهان اربعین امسال هم شبانه روزی خواهد بود و روستای مهران هم درقواره مرزخسروی ما نیست
    • حمیدرضا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      بی صبرانه منتظر شروع اربعین هستیم تا درمرزخسروی دروازه کربلای معلی به زوارارباب خدمت کنیم انشاءالله